woensdag 3 juli 2013

Prinsheerlijk geslapen..........

Het was natuurlijk een leuke "clifhanger", maar ik moest toch uitwijken naar Hotel Prins.
Het meisje van Brasserie Murphy was bang dat haar kinderen mij vroeg wakker zouden maken en haar man had last van een ochtendhumeur.Zei ze dus.....!!

 Oftewel, mijn premiere als couche surfer ging mooi niet door. Had ook niet anders verwacht natuurlijk, was meer een grapje.

Omdat Sittard helaas geen camping heeft (belachelijk, in Frankrijk heeft ieder stadje een gemeente camping) en ik ook niet bij de vrouw van de burgemeester mocht slapen omdat haar man toevallig thuis was, moest ik een hotel opzoeken.
Het kostte evenveel als dat ik voor de rest van de week betaald had om te slapen.

Maarja ......het is vakantie zullen we maar zeggen.
Bij het afrekenen gisteravond bij de Brasserie mocht ik een draai geven aan het rad van avontuur en won 50% korting op mijn volgende diner.
 Maar ik ben op doorreis en dat gaat hem niet worden. Dus zat ik in plaats daarvan vanmorgen aan het warme appelgebak met ijs en slagroom.

Vandaag liep ik richting Valkenburg en was van plan om te stoppen bij camping" De Bron".
Ik was daar 38 jaar terug nog geweest met mijn vrienden, toen iedereen uit het Westland nog naar Valkenburg ging voor vakantie.
Alleen moest ik dan halverwege de laatste etappe van de route ergens linksaf, en heb helaas het zandpad gemist.

Onderweg werd ik nog een soort van aangevallen door een zwart k..hondje waar van het bazinnetje zei "hij doet niets hoor" , maar ondertussen hing hij bijna in mijn kuiten.
 Dus heb ik in onvervalst Westlands even gezegd dat ze hem moest muilkorven en aan de lijn moest houden voordat ze hem een spuitje liet geven.

Maar ze bleef lachen......

 Na een aantal uurtjes stappen was ik dus in de gemeente Strabeek en pfffff het duurde maar voordat ik eindelijk in het centrum van Valkenburg was.
Op een terrasje eerst maar even heerlijk gegeten en een trappistje gedronken.

En nu moet ik nog een stukje klimmen naar Camping "Op Den Dries", waar ik waarschijnlijk mijn tentje laat staan en morgen naar Maastricht wandel , met de trein terug naar Valkenburg en dan donderdag Barbara ontmoet op het station van Maastricht.

 Leuk bedacht en ik kan een dagje zonder "zak" op stap. Want kamperen in Maastricht .......is er ook niet bij....

En bij de"vrouw "van de burgemeester wil ik deze keer zeker niet slapen.......

1 opmerking:

  1. Je bent nu wel in een hele mooie omgeving, heerlijk al die bergjes, je bent toch zeker wel over de Cauberg gelopen... of de Daalhemmerweg?
    Fijne dagen met Bar in Maastricht!

    BeantwoordenVerwijderen