woensdag 3 juli 2013

Het einde is nabij...........

Nadat ik vanmorgen nogal traag op gang kwam, het regende al de hele nacht en het zag er niet naar uit dat het ooit zou stoppen, ging ik op weg naar de " Sint Pietersberg. Voordat ik wegging moest ik nog even mezelf melden bij de receptie van camping "Den Dries",de stadscamping van Valkenburg.
 Ik heb hen gelijk gefeliciteerd met het feit dat ze de duurste camping waren die ik de afgelopen jaar was tegengekomen, en dat zijn er ondertussen toch aardig wat.
Maar het maakte geen indruk........

Voordat ik weer de route opgepikt had was het toch al een weer een stuk later geworden, maar ik had de hele dag de tijd om in Maastricht te komen.

Doordat het al uren regende leken de mooie paden door het bos wel aanzwellende beken , die op het punt stonden uit te breken.
Gelukkig draag ik altijd hoge wandelschoenen anders had ik al snel water geschept. Het begon een beetje te lijken op Noord-Frankrijk waar ik vaak blij was dat moeder aarde mijn schoen aan mij teruggaf.

Maarja , een kleinigheidje hou je altijd.
Ook in de regen was de route erg mooi met beekjes en bossen in een heuvelachtige omgeving.
Ik moest ook flink klimmen en in combinatie met de ietwat natte glibberige paden viel dat niet altijd mee.
Maar een paar kilometer voor Maastricht belandde ik weer in de bewoonde wereld en was het inmiddels droog geworden.
 Ik besloot om nu maar mijn regenpak uit te doen, waarna het natuurlijk gelijk weer flink begon te regenen.
Vanaf het station in Maastricht was het nog maar een km of vier en na uiteraard een bakkie ging ik volle moed op weg.
Het was nog een leuk stuk door het oude gedeelte van de stad met onder andere het Stokstraatkwartier en de OLV-kerk. Daarna nog een klimmetje over het asfalt, tot ik vanwege asfalteringswerkzaamheden de rimboe ingestuurd werd met uiteraard......bagger.
Ik kwam uit bij Chalet Bergrust , waar je een oorkonde kan halen als je het Pieterpad gedaan hebt.
Vandaar was het een grindweg langs de groeve met een leuk uitzichtpunt, waar ik nog even foto's gemaakt heb.
 Toen was het nog een stukkie.... En ja hoor , na 492 km aanmodderen was ik bij het eindpunt.
 Een wegwijzer naar oa Pieterburen en ook een ander pad dat in .......Hoek van Holland eindigt.


Was maar 396 km........ Maar ik ga toch mooi met de trein....

En nu....al mijn kleren wassen en uurtje in bad zitten weken.

Zie er onderhand uit als een zwerver en al mijn kleren zijn inmiddels aan het ontbinden.

Maar het was het waard.........

5 opmerkingen:

  1. Met veel genoegen je avontuur gevolgd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed gedaan jochie!!!
    je zus ;) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gedaan Geert,en geniet van je bad,ik mis vandaag allen het trappistje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Geert,

    Leuk dat je weer een route hebt volbracht... jammer dat je zo veel water bent tegengekomen, dat van andere plekken kwam dan gewoon de beekjes en riviertjes... ik ken het gevoel inmiddels, wel 14km ;)
    Hopelijk wil het half juli gewoon lekker droog en niet te heet weer zijn...

    Groetjes,

    Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieneke19:05

    Goed gedaan!!!!!!! En Maastricht is ook leuk, Knuffel Bar maar van ons. We zien jullie wel weer hier voor de deur, laatste stukje lopen vanaf het station als dat niet wil lukken dan bel je maar

    BeantwoordenVerwijderen