maandag 1 juli 2013

Bloody monday....

Die slaan we voortaan maar over, noem ik voortaan de dag na zondag gewoon dinsdag!!!!!
 Vanmorgen alles op mijn gemakkie gedaan, iets later opgestaan en langer gedoucht. Tent opgeruimd en afgebroken, koffie gemaakt en ontbeten.
Ik was van plan om bij de camping-kantine nog even een tweede bakkie te nemen , maar tot mijn grote verdriet was hij gesloten.

Dan maar op weg en ik wilde tot een stukje voor Sittard komen vandaag, om dan morgenochtend gezellig binnen te vallen.
Op de kaart stond na een km of 10 een kop en schotel dus zullen ze daar wel koffie hebben ......dacht ik.
Het was weer zandpad, bos, bospaadjes, akkers met asperges en karrensporen .
Kwam zelfs een karretje tegen dat op het zandpad reed, de weg was lang en het pad was breed?

 Uiteindelijk kwam ik dus in Slek , de vlek op de kaart met het kop en schoteltje. Café, broodjeszaak en restaurantje......helaas gesloten op maandag.
De moed zonk in mijn schoenen, hoe kunnen ze dat nu een cafeïne-verslaafde aandoen?
 Snel verder gegaan (nou ja , een soort van snel ) en ik moest weer een stuk over het land van de zuiderburen.
Na een tijdje baggeren over een boerenpad kwam ik in Issenbruch een pandje tegen met een uithangvlag ? Issi's KOFFIE-terras....... En de poort stond half open en ik zag borden met allerlei aanbiedingen van koffie met vlaai tot complete lunches.
 Dus ik kikkerde gelijk helemaal op en trok aan de bel... Helaas trapte het meisje dat verscheen op mijn hart toen ze zei dat ze helaas gesloten waren.
Pislink stapte ik verder en in no time stond ik in het centrum van Sittard, waar ik morgenochtend pas wilde aankomen.
Na een wilde tocht langs de beek belandde ik op het eindpunt van deze etappe, en gelukkig zag ik een Brasserie met mensen op het terras, dus kon ik eindelijk mijn behoefte doen.
 Ik bedoel dus het tekort aan cafeïne aanvullen. Het meisje wat mij netjes bedient bij deze Brasserie Murphy's vindt alles oke'.
Als ik in het stadspark slaapt is oke',
 Dat ik vis wil eten vindt ze goed,
 Buiten eten mocht ook al, en ga zo maar door.

Ik denk dat ik vraag of ik niet bij haar op de bank kan slapen,
of ben ik met mijn 56 jaar te oud zijn om couche-surfen te beginnen.....?

Voorlopig heb ik weer gegeten en gedronken.

Nog......40 km te gaan in 2 1/2 dag.

Als ik dat maar red.

4 opmerkingen:

  1. Wat een survival tocht om aan cafeïne te komen! Ik zie het helemaal voor me! Succes met de laatste km's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het maakt niet uit waar je bent.... wij hebben op maandag ook vaak moeite om een bakkie koffie te vinden onderweg op de fiets ;)
    je zus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En.. ik denk dat je dat wel redt hoor, je bent al zo'n eind gekomen, nog ff een paar bergjes...succes!!
    je zus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieneke08:53

    Wij hebben op maandag ook altijd moeite om koffie te drinken, behalve als we in de Hoek zijn.

    Is schijnbaar een rooster vrije dag voor de horeca, gun ze ook wat. Nog effe en je blonde dame kun je in je armen sluiten. Succes

    BeantwoordenVerwijderen