zaterdag 2 juli 2016

Pffffff.....


Heb het nu wel gezien, al die bergtoppen. 
Mijn navigatie juf stuurt me telkens via de toppen van de bergen die ik over moet maar de route van de camino gaat vaak deze uit de weg.
Soms scheelt dat wel een paar honderd meter klimmen maar dan is de route wel iets langer. 
Gisteren was ik vroeg vertrokken uit Markina-Xemein en moest weer flink klimmen en dalen en er was onderweg niets waar ik even iets aan mijn cafeïne-verslaving kon doen. 
De navigatie stuurde mij weer ruim een halve km de berg op en af en was soms zelf de weg kwijt. 
Om half 8 was ik eindelijk bij de VVV van Deba waar je je moest melden voor een plekje in de albergue maar helaas was alles vol. 
Ik kon kiezen tussen een hotel voor 65 € of nog drie km doorgaan naar de camping die op 500 mtr hoogte lag. 

Om kwart voor tien kwam ik daar eindelijk geheel afgeknoedeld aan en kon nog wat te eten en te drinken krijgen. 
Toen ik later mijn tent zou gaan opzetten begon het tot overmaat ook nog eens flink te regenen.  
Ik mocht ook wel op de overdekte picknickplaats slapen en ben toen op een tafel gaan liggen en ben er zowaar niet in mijn slaap afgeflikkerd. 
Het voordeel was dat ik vanmorgen niet met een natte zooi zat en uiteindelijk redelijk geslapen heb. 

Vanmorgen was het koud en nat en was ik best nog wel moe. 
Ik had totaal geen trek om in de regen de erg steile padjes op en af te glibberen en vroeg aan twee dames of ik mee kon rijden naar het treinstation in Deba. 
Dus weer terug naar af en ga zo met de trein naar het 20 km verderop gelegen Zarautz waar ok op mijn gemak een wasje hoopt te kunnen doen en een boekje lezen. 

Eergisteren kwam ik zoals vaker nogal laat aan in de albergue in Markins-Xemein en ontmoette daar Anton en Annelies uit Almere die mij uitnodigden om mee te gaan eten. 
Wat natuurlijk heel gezellig is en leuk om weer eens Nederlands te kunnen praten. 
Was erg gezellig en zij vertelde mij dat ze bezig zijn met plannen om een eco huis te bouwen en al wandelend ideeën opdeden. 

Ben benieuwd hoe het uiteindelijk zal worden. 
Dus......hou me op de hoogte 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten