dinsdag 28 juni 2016

Vrije dag in Bilbao.....

Gisteren was ik op weg naar Pogenen en wilde daar overnachten maar kon niet echt een slaapplaats vinden op de kaart en besloot naar een bushalte te lopen om maar door te gaan naar Bilbao.
Dat is nog niet zo eenvoudig om deze te vinden omdat de meeste bussen busjes waren die het lokale busvervoer deden.
Wel zag ik op de snelweg geregeld de regionale bus voorbij komen en besloot om dan daar maar heen te lopen.
Toen ik bij de snelweg kwam stond er een bord welke ik nog nooit gezien had waar op stond dat het verboden was voor voetgangers, fietsers, paarden en tractoren.
Dus stak ik uit balorigheid mijn duim in de lucht en een half uurtje later stond ik in Bilbao centrum.

Met dank aan een wel Frans maar geen Engels sprekende Spanjaard die zo vriendelijk was om mij een lift te geven.

Al gauw vond ik daar in de oude stad een hotelletje en heb gelijkt voor 2 nachten geboekt want ik wilde de stad wel bekijken.
Toevallig is er deze week een soort van straatfestival met op diverse plaatsen voorstellingen en muziekoptredens.
Gisteravond bijvoorbeeld was er voor het theater wat ongeveer 100 meter van het hotel staat een leuke voorstelling met acrobatiek en muziek.

Vandaag een beetje door de stad geslenterd en oa bij het Guggenheimmuseum geweest waar een expositie van Andy Warhol is op dit moment en ik geloof niet dat dit mij nog kan verrassen en heb de entreeprijs maar anders besteed.
Maar het is natuurlijk een schitterend gezicht dat museum en de hond van Jeff Kunz stond er ook fleurig bij.

Zondag was ik al vrij vroeg in Castro in  de albergue en heb toen ook de oude stad bekeken waar toevallig een orkest van zo'n mannetje of 50 en een dameskoor populaire muziek ten gehore brachten.
Toen ze aan Abba's  Dancing Queen begonnen ben ik maar rustig richting albergue gewandeld en zg op een gegeven moment een pelgrim strompelend voor mij lopen.
Het was een Italiaan ,Atilio en hij was vanuit Bilbao vertrokken en moest doorlopen omdat er bij de vorige Albergue geen plek meer was.
Hij had er dus al 50 km opzitten en was echt aan z'n end.
Ik zei tegen hem dat hij mijn bed wel mocht hebben omdat ik dan wel in de tuin in mijn tentje ging slapen als de Albergue vol zou zijn.

Dus......heb ik uiteindelijk heerlijk in mijn tent geslapen....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten