maandag 6 juni 2016

Busreisje gemaakt......

Nu ik vandaag in Ferrol ben aangekomen ben ik aan het eind van de Camino Inglese en ben met de bus naar Ribadeo gegaan om daar in te stappen op de Camino de North.
Het was eenvoudiger om een stukje de Camino Frances terug te volgen tot Melide en daar de Camino  primitieve te volgen tot ik op de North was gekomen maar ik had nog een trauma overgehouden aan de laatste 100 km vanaf Sarria in 2012.
Zo druk en opgefokt wil ik niet meer meemaken.

Dus heb ik tot nu toe ruim 104 km gewandeld en ga morgen met een frisse start beginnen op Camino de North .

Zo'n busreisje is ook gelijk een soort van rustdag wat het wandelen betreft alleen moest ik nog wel even een kleine 10 km lopen vanaf de albergue in Neda tot het busstation in Ferrol.
Gelukkig had ik het goede station gekozen en kon vanmiddag nog opweg naar Ribadeo met een tussen stop in Veveiro van ruim een uur.

Straks nog even een Albergue vinden en vanaf morgen de zee links laten liggen, dan komt alles goed.

Alleen de communicatie is nog niet zo optimaal, de Spanjaarden die Engels spreken zijn op 1 hand te tellen en mijn Spaans is net niet toereikend voor een goed gesprek.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten