dinsdag 21 juni 2016

Gisteren ......

Had ik het mooiste plekje gevonden om even te rusten en mijn tentje te laten drogen.
Volgens mijn navigatie muts hoefde ik nog maar zo'n drie km naar de Albergue ,maar dat bleek het dubbele te zijn maar dat mag de pret niet drukken.
Ze was de hele dag al een beetje dwars en wilde mij het bos insturen en flink laten klimmen terwijl er een veel makkelijkere route was .
S'morgens vertrok ik vanaf de camping in Ribadedeva ook al met een flinke klimpartij terwijl er ook een beter route was die zelfs langs een café ging waar ik koffie had kunnen drinken.
Zij houdt kennelijk niet van koffie en het duurde ook tot na de middag tot ik eindelijk eens wat kon gaan drinken en eten.

Op een gegeven moment stuurde zij mij dus richting een pad waar ik bij een boerderij over het erf moest en struikelde over een touw waar dus een ketting aan zat met een hond die wakker schrok van mijn struikelpartij.
Hij kwam razendsnel op mij af en ik kon nog net op tijd buiten zijn bereik stappen maar er was nog een touw en ketting met hond die daardoor ook wakker schrok.
Enfin.....mijn broekspijpen zijn nog heel.....en het pad heb ik niet gevonden.

Het uitzicht was dus erg mooi met helemaal links de bergtoppen waar nog sneeuw op lag en met de klok meedraaiend de Ria Nanses bij het plaatsje Pesués, berg en uitzicht op de oceaan vervolgens de Mamisma Rubin bij de plaats SanVicente de la Barquera.

En dit in combinatie met een heerlijk zonnetje en een klein briesje was dit toch op z'n zachts gezegd heel aangenaam....

Na twee nachten gekampeerd te hebben was het wel weer even wennen tussen al die snurkers in zo'n hete slaapzaal van de Albergue hier, maar we hebben het weer overleefd en gaan weer fris en fruitig op weg ........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten