zaterdag 18 juni 2016

Eindelijk.......

Vanmorgen lukte het mij om mijzelf aan de greep van Ribadesella te ontworstelen......
 Donderdag kwam ik daar tegen de avond aan en werd bijna een winkel in getrokken door een signora die mij onderdak aanbood in een huis vlakbij.
Daarvoor had ik nul op het rekest gehad bij de Albergue aan de andere kant van de brug want ze zaten vol met schoolkinderen dus was ik naarstig op zoek naar wat anders.
Ik had daar de beschikking over drie slaapkamers , keuken en twee badkamers in mijn eentje dus ik vond dat prima.

Vrijdagmorgen na het ontbijt zat ik nog even een kopje koffie te nuttigen en begon het stevig te regenen en na overleg met mijn meteo-app besloot ik maar om er nog een dag en nachtje te blijven.
De koelkast was gevuld, de tv deed het en de wasmachine deed zijn werk ....

Aan het eind van de dag kwam er nog een verzopen Fransman binnen druppelen en na kennis gemaakt te hebben ging hij boodschappen doen en hebben we samen een maaltijd in elkaar gedraaid en uiteraard genuttigd .

Vandaag was het gelukkig nagenoeg droog en vertrok ik al een beetje op tijd naar Po waar ik weer een Albergue op de kaart zag staan.
Onderweg kwam ik veel pelegrinos tegen zoals mountainbikers , wandelaars en zelfs twee keer wandelaars met een karretje.
Een van hen liet met gepaste trots zien dat hij er zelfs een reminrichting op gemaakt had en wilde dat graag demonstreren.

Na de PriƱeras de Prina beklommen te hebben , zo'n 65 meter hoog ging het langzaam bergafwaarts en begon het op de duinenmars te lijken en kwam ik zelfs nog een keer op het strand te lopen.
Vlak voor dat ik Po binnen liep zag ik een camping en omdat het dus weekend is was de kans groot dat de Albergue vol zou zitten en ik weer in een hotel moest slapen.

Dus.......ging ik even kijken bij de camping en kon daar ook wat te eten krijgen wat natuurlijk wel prettig is en ben daar nu maar gebleven.

De bungalow staat weer en ik kan heerlijk slapen ........

Morgen schijnt de zon volgens de meteo meneer dus gaan we daar maar lekker van genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten