dinsdag 14 juni 2016

Personeelswissel .....

Toen ik zondag eindelijk het hotel in Piedrasblancas verliet om naar Avilés te wandelen bleef mijn navigator maar zeuren dat hij terug naar het hotel wilde en heb hem maar laten gaan.
Hij is onmiddellijk na vertrek vervangen door een tot nu toe attentere wegwijs  Signorita die mij tot dusver op het goede pad heeft weten te houden.

Dus door deze wissel was ik nog iets later in  Avilès dan verwacht maar dat mocht de pret niet drukken.
Het wandelen door zo'n stad op zoek naar een slaapplek duurt vaak langer dan je wilt en ik was dan weer blij dat ik bij de Albergue was.
Avilès heeft een gezellig en oud centrum waar echt het uitgaansleven zich afspeelt, maar het was ook zondag en dus lekker druk.

Maandag vroeg vertrokken naar Gijon, wat nog een flinke tippel was en het duurde een tijd voordat ik uiteindelijk Avilés uit was.
Na wat gebruikelijke klimpartijen liep ik met een stevige wind in de rug naar de stad toe .
Het eerste wat je ziet van de stad is een industriegebied met veel stof rook en herrie en colonnes vrachtwagens die als mieren achterelkaar aan rijden om grondstoffen te brengen .

Uiteindelijk in de stad vond ik nou niet echt een oud centrum ...... Eigenlijk had ik het niet gemist als ik het overgeslagen had...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten