zondag 26 juni 2016

Keuze's maken is niet mijn sterkte punt .....

En dan kan het wel eens zijn dat je de verkeerde keuze maakt en in een situatie beland waar je liever niet zou willen zijn.

Vorige week zondag liep ik langs een camping en maakte ik een praatje met een Nederlands stel die aan het fietsen waren en zij vertelden mij dat ik richting Pendules moest gaan want het was daar zo mooi met mooie stranden.
Dus deed ik dat en volgde mijn navigatievriendin die mij uiteindelijk tussen de koeievlaaien deed belanden en ik over een soort van pad met aan twee kanten een vrij diepe afgrond met de oceaan die er onderdoor bulderde.
Een soort van brug met grote grove rotsblokken waar ik overheen moest klauteren.
Was niet fijn met zo'n contragewicht op mijn rug.

Inmiddels heb ik de provincie Cantabria al bijna doorgewandeld en komt Baskenland al in zicht.
Ik liep de afgelopen dagen een beetje te balen dat de route over asfalt ging,maar na gisteren en ik daar van teruggekomen. Op weg vanuit Laredo waar ik bij de pastoor geslapen had kwam ik bij de tweede klim van die dag een mooi bord tegen waar diverse routes op stonden en ik dacht in mijn onschuld dat de blauwe wel goed te doen was.
Achteraf bleek dat zonder rugzak en iets meer ervaring ook wel zo te zijn maar ik vond het wel erg spannend en liep na drie uur ploeteren tussen de klimgeiten die toch best wel hoog op de berg zaten.
Het duurde ook nog twee spannende uren voordat ik weer op de begane grond was.

Toen had ik het wel weer gehad voor deze dag en ging naar de dichtbij gelegen albergue in Orion en heb daar de nacht doorgebracht.
De hospitalera sprak Engels en heeft naast de albergue een bar/restaurant dus ik zat daar best.

Donderdag kwam ik in Gumez, waar volgens mij alleen een albergue was en verder niets bij Padre Ernesto terecht die in het oorspronkelijke ouderlijke huis een albergue had opgebouwd met vele  bijgebouwen en faciliteiten die ik nog nooit eerder was tegengekomen.
Was erg goed geregeld en er werd zelfs gekookt voor ons allen.
De man is inmiddels 87 en heeft z'n hele leven in dienst gesteld van z'n medemens en is een voorbeeld voor velen.

Deze week dus bij de Padre, Pastoor en zelfs bij de Nonnen in Colombrés geslapen dus genoeg geestelijk voer tot mij genomen.
Bij de nonnen was een slaapzaal voor 25 mensen die ik moest delen met Paul uit Zwitserland en een Spaanse pelgrim die ik alleen slapend gezien heb.
Paul en ik hebben bij gebrek aan beter maar de complete snacklijst genuttigd in het plaatselijke café en zelfs nog voetbal gekeken.

Vandaag zou het mooi weer worden maar voorlopig is het bewolkt net zoals de afgelopen dagen.

Dus we gaan het nog even afwachten en op weg naar het volgende avontuur .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten