donderdag 16 juni 2016

Vanaf zondag wordt het beter.......

Niet dat het nu zo slecht is maar wandelen met een zonnetje is toch wel fijner.
Vandaag genoten van de wandeling met telkens de vraag of ik mijn jas uit zou trekken of aanhouden wat eigenlijk niet veel uitmaakt want nat wordt je toch.

Gisteren sliep ik als enige in hotel restaurant en bar El Meson in Colunga, dus het was lekker rustig.
Alleen jammer dat er geen ontbijt was maar dat heb ik vlakbij nog even kunnen nemen.
Ik ontmoette daar ook een Nederland stel die vanuit Malaga onderweg waren naar Holland die de Northroute best wel pittig vonden.
Daar ben ik het wel met eens en zeker in vergelijking met de Camino Frances die voor een groot gedeelte over een hoogvlakteloopt en waar dus weinig geklommen moet worden.

Gisteren was ik hen in de bar van het hotel ook al tegengekomen waar zij op zoek waren naar een plek om te eten maar omdat de kokkin pas om 9 uur kwam was dat geen optie.

Na het ontbijt ging ik toen het even droog was op stap maar al snel barste de bui weer los.
Toen ik vanmorgen onder de douche stond hoopte ik dat ik nu het meeste water wel gehad had voor deze dag maar het was even iets anders.
Na zonneschijn kwam regen en andersom.
Op een gegeven moment stond inachtneming en onder een boom te schuilen en zag op mijn navigatie dat op 5 minuten lopen een Albergue was en ik stond op het punt om er heen te lopen toen het weer droog werd.
Maar ja, klagen over het weer heeft weinig zin en ik genoot desondanks van tocht die deze dag lang en zelfs over het strand liep.
Na iedere bocht weer een nieuwe ansichtkaart las ik pas op een blog van "Geert loopt naar Santiago".

Nou deze Geert was daar al heen gelopen dus.......
Onderweg kwam ik vandaag weer veel pelegrinos tegen en sommige keken niet echt blij en waren waarschijnlijk vergeten dat ze dit vrijwillig doen.
Uiteindelijk arriveerde ik in Ribadesella waar vlakbij het strand een Albergue was maar helaas was deze vol en moest ik de brug over op zoek naar een slaapplaats.
Toen ik langs een kledingzaak liep werd ik bijna naar binnen gesleurd en werd mij een heel huis aangeboden om te slapen....

Dus .....alles komt goed ....uiteindelijk


Geen opmerkingen:

Een reactie posten