vrijdag 3 juni 2016

weinig tegenliggers gezien.....

Vanmorgen na het ontbijt tikte ik de volgende bestemming in en ging op pad naar Betanzos, zo'n 25 km verderop of eigenlijk terug op de Camino Inglesia .
Afgelopen nacht heb ik de nacht doorgebracht in albergue de Bruma, een kleine herberg met stapelbedden en lag ik op het bovenste bed.
Of ik nog niet genoeg geklommen had die dag!!
Op het bovenste bed naast mij lag een Spanjaard die midden in de nacht een nachtmerrie had en het leek wel dat hij de grootste ruzie met z'n vrouw had.
Gelukkig schreeuwde hij niet zachtjes in z'n slaap en was ik niet de enige die rechtop in bed zat.
Later toen ik weer bijna in slaap was gevallen was hij de ruzie aan het bijleggen en sprak hij gepassioneerd maar nog steeds op bulderniveau.

Dus .... Ik versta steeds beter Spaans alleen weet ik niet wat het betekend.


Vanmorgen bleek als snel dat mijn navigatie en de route van de Camino niet helemaal overeen kwamen en kwam ik geen pelgrims tegen op mijn pad tot de laatste 8 km of zo.
Wel Spaanse mensen die mij op weg naar Santiago wilde helpen maar dat was niet de bedoeling natuurlijk.
Ik liep op een gegeven moment door cafeïnegebrek een beetje te zwalken en heb mijn navigatie ingesteld op koffie en zat dus ineens in een bar met aardige Spanjaarden die mij alweer op weg wilden helpen naar Santiago. En paar km  oor Bezanzos kwam ik een signora tegen die liep te genieten van een heerlijke sinaasappel en zij bood mij een stuk aan.
Nou en dat lustte ik wel natuurlijk en zij let mij niet eerder gaan voordat ik nog een sinaasappel en een banaan in mijn tas had gestopt.


Zo zie je maar weer ...een vliegende kraai vangt altijd wat...


2 opmerkingen:

  1. Barbara19:03

    Zijn er geen campings op de route, dan slaap je misschien wat rustiger☺️ Het lijkt mij wel lachen die mensen die je de andere kant op willen sturen. Wel zijn de eerste vrouwen al weer op je pad haha. Kus�� (Hoop dat het met je gps weer goed komt)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kurt Cauwenbergh20:42

    Geert, die Spanjaarden nemen zo'n lange siesta overdag, waardoor ze 's nachts de anderen uit hun slaap houden.
    Veel succes nog met je tocht richting Rome. Ik geniet vanuit België mee met jouw dagelijkse avonturen.

    BeantwoordenVerwijderen