dinsdag 14 juni 2016

Mevrouw de Bruin.....

Toen ik gisteren eindelijk Avilès uit was wilde Mevrouw de Bruin op het station worden afgezet wat best uitkwam want ik was vlakbij het spoor.
Toen ik langs het spoor met de billen bloot ging kwam de trein al langs en zagen de passagiers mevrouw de bruin net uitstappen wat eigenlijk wel genânt was....

Gisteravond in Gijòn moest ik nog goed zoeken om een restaurant te vinden wat ook nog geopend was, daaraan kon je zien dat het maandag was denk ik.

Uiteindelijk kwam ik in een cideria terecht waar ik een heerlijk ensalade de pulpa nam en voor de vorm een cidera want dat moest ik ook maar eens proeven.
Ik dacht dat het alcoholvrij zou zijn maar toen ik er twee glazen van op had voelde ik wel dat dat niet het geval was.

Maar ik heb me niet laten kennen en heb de fles leeggemaakt.
Het inschenken gaat op een aparte manier waarbij de cideraist de fles zo hoog mogelijk en het glas zo laag mogelijk houdt.

Beetje spastisch om te zien

Vandaag verliet ik Gijõn maar was eerst even koffie met een croissant gaan nuttigen en de koffie werd geserveerd op een blad met een klein croissantjes en een klein glaasje verse sinaasappelsap .
Voor de prijs van €1,40 ....en bij ons in Nederland betaal je 2,50 en hoop je dat er een koekje bij zit....

Toen ik bijna de stad uit was begon het zachtjes te regenen en ik twijfelde of ik de was moest binnenhalen want die hing nog aan mijn rugzak te drogen.
Dit gebeurde vandaag wel een keer of drie en toen ik uiteindelijk boven op de hoogste berg liep brak de regen echt door en was ik in de kortste tijd doorweekt.

Dus hang ik de was morgen maar weer buiten.

4 opmerkingen:

  1. Anoniem13:28

    Gelukkig reist mevrouw de bruin altijd met je mee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Barbara19:33

    Toch wel een gezellig mens he die mw. De Bruin, ze houdt je wel bezig��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die mevrouw de Bruin toch! Ze laat je maar niet met rust! Moest ook lachen om je koffie met croissantje. Succes met het drogen van je was

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou weet je ook wat wij te verduren hebben in de natuur en ook nog eens met Meneer van Sassen!

    BeantwoordenVerwijderen