zondag 12 juni 2016

Heerlijk geslapen.....

Gisteravond kwam ik laat aan in  Piedrasblancas en ben naar het eerste hotel gegaan die ik tegenkwam.
Kost wel even iets meer dan een albergue maar dan heb je ook wat.
Wist ook niet waar ik de albergue moest zoeken en of er nog wel plaats zou zijn.

S'morgens was ik bijtijds vertrokken uit Soto de Luiña en moest al snel klimmen uiteraard want vlakke stukken kom je niet veel tegen maar deze keer kon ik vrij lang de signalering van de camino volgen en was vrij vroeg in Muras de Nalon.
Ik had nog het debacle van die dag daarvoor in mijn hoofd en besloot door te lopen naar Piedrasblancas zo'n 13 km verder. Onderweg genoten van de vele vergezichten van de kust en andere ansichtkaartachtige taferelen.

Al snel nadat ik Muros de Nalón verlaten had raakte ik van het pad en stuurde mijn navigatie mij over een pad waar waarschijnlijk de laatste jaren geen gebruik meer van was gemaakt en moest ik mezelf een weg banen door brandnetels en ander fijn maar kniehoog spul.
Zelfs moest ik over en onder omgevallen bomen kruipen wat niet echt gemakkelijk was.

Na een uurtje ploeteren kwam ik gelukkig weer op een "normaal" pad waar zelfs de schelpen weer stonden en ook kwam ik weer pelgrims tegen.
Tegen de stroom in worstelen is wel een avontuur op zich maar kost wel veel extra tijd.
Het was dus al flink later geworden en ik had nog twee bergen te gaan waarbij ik oog in oog kwam te staan met een kudde geiten boven op de berg.
Nu had ik wel eens zoiets meegemaakt in Drente en was erg op mijn hoede omdat de "belhamel" zich graag doet gelden om zijn dames te beschermen.

Maar het viel mee en ik kon ongeschonden mijn wandeling voortzetten.
Inmiddels was het al laat en de batterij van mijn navigatie was bijna leeg en de powerpack die ik had was een paar dagen terug uit mijn zak gegleden doordat het stiksel van mijn nieuwe broek minder sterk was dan noodzakelijk.

Maar ik heb het weer overleefd en vandaag doen we het maar weer iets rustiger aan en geniet van de omgeving.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten