dinsdag 5 juli 2016

Het volgende stukkie.....

Nadat ik gisteren Irun had bereikt ben ik doorgelopen naar een camping in Frankrijk en heb dus Spanje achter me gelaten.Irun is voor mij het eind van de camino de North en voor de meeste dus het begin.
Lijkt me nogal logisch......

De laatste dagen nogal slecht geslapen in de albergues, bij de een stond er iemand laat nog op de deur te bonken omdat ze te laat waren en de deur om 10 uur dicht gaat, bij de ander was er een deur die telkens hard dicht viel en gisteren was iedereen zo nerveus voor hun (meestal) tweede dag op de camino dat ze vanaf half zes niet meer te houden waren en op begonnen te staan.

Dus besloot ik gisteren om op de camping even lekker bij te gaan slapen.

Het was lekker weer toen ik daar aankwam maar al gauw begon het weer te betrekken en kwam de regen met bakken tegelijk uit de lucht vallen.
Gelukkig stond mijn bungalow net overeind en kon ik op het terras met een biertje de bui afwachten.
Vanmorgen was alles weer droog .....

Vandaag heb ik besloten om de camino Tolosane vanaf Pau te gaan volgen en die loopt via .....Toulouse naar Arles aan de Italiaanse grens.
Dus ben ik met de trein naar Pau gegaan en heb nu onderdak in de jeugdherberg.

Dus morgen beginnen we weer met frisse zin aan het volgende traject.

Moet nog wel even omschakelen van de paar woorden Spaans naar de weinige Franse woorden die ik onthouden heb en het feit dat de keuken hier sluit op een tijdstip dat hij in Spanje open gaat.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten