dinsdag 4 september 2012

Kippevel...............

Dat kreeg ik van het liedje in het Gaelic dat een meisje erg gevoelig ten gehore bracht gisteren in de refuge.Wij konden met veel moeite nog slaapplaats vinden in een refuge waar vier mensen gereserveerd hadden en niet op tijd waren.Toen we net alles geregeld hadden kwamen zij en waren uiteraard niet blij.
Ik heb niemand op straat zien liggen dus ik neem aan dat ze uiteindelijk wel een plaatsje hebben gevonden om te overnachten.
Zo gaat het nu eenmaal........

Bij de refuge hoorde een vertrek met een grote open  haard waar je s'avonds kon zitten en toen ik daar kwam knetterde het vuur en was er iemand op een gitaar aan het spelen.Jammer dat je met zijn allen helaas niet de teksten van de liedjes kan zingen ,zoveel bekende liedjes en niemand kent de tekst.
Er was een Iers meisje die zeer gevoelig een Gaelic liedje zong en dat raakte me wel en de kippenvel stond hoog op mijn armen.       Prachtig en erg emotioneel


Had het gevoel dat ik gevolgd  werd
Sarina en Hila...


Vanmorgen na het vertrek bleek dat het circus aanzienlijk in omvang was toegenomen en soms leek het wel een schoolreisje.
Nog maar 100 km dames !!!
Echt doorlopen lukte niet echt en bleef er niets anders over dan als een colonne mieren achter elkaar te blijven lopen.
Dus stond je zelfs voor een kopje koffie in de rij.
Gelukkig nog maar een dag of vier.........

Ja .....ik blijf natuurlijk wel een controlfreak
Na 100 kwam 99 !!!
Om een uur of tien gingen we als een straaljager door de 100 km grens en nu zitten we op 88.
Na een hele rits kleine plaatsjes te hebben afgelopen zitten we nu in het iets grotere Portomarin , waar we gelukkig makkelijk een slaapplaats vonden.

Dus alles komt goed en ik verheug me op de aankomst in Santiago de Compostella op zaterdag waar ik Barbara na 99 dagen weer ga zien.

Hopelijk knijpt ze me niet fijn.

5 opmerkingen:

  1. anita(postmuts)18:12

    Hoi Geert, van uit Hippolytushoef wens ik je nog heel veel plezier de laatste 4 dagen jeetje wat ben je goed bezig applaus en een diepe buiging!!! Volgende week donderdag(13 Sept) komt er een documantaire over de voettocht die jij nu bijna heb volbracht, ik ga zeker kijken.
    Succes nog groeten Anita (postmuts) op het W4Wforum

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Barbara20:23

    Lieve Geert, lijkt me niet echt gezellig met al die mensen achter elkaar. Maar goed de laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze ;-) Ik verheug me op zaterdag en zal proberen je niet fijn te knijpen. Zorg goed voor de dames en wandelse nog deze laatste dagen. Ik vind het echt waanzinnig wat je gepresteerd hebt en ben verschrikkelijk trots op je. Tot zaterdag xxxxxxxxxxxxxxliefs Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem06:12

    Hoi Geert,

    Wow, wat kan jij trots zijn op jezelf, maak nu een diepe buiging en hoedje af, buiten het wandelen, wat ik je niet nadoe, het slapen op al die slaapzalen brrrrrrr :-), maar je houd er wel weer een leuk aantal dochters aan over en dat heeft dan ook wel weer wat :-), grtjes Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem08:44

    hoi geert,ben wel jalours op jouw met al die dochters,ik heb alleen maar zonen,o nee ik heb ook lieve schoondochters.nog een klein stukje ,je ruikt de stal zeker al bijna?ik vind het een knappe prestatie,ik doe het je niet na.groetjes Jacques

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geert,
    heel veel succes met de laatste etappes!
    Ben supertrots op je!
    Ik zou het fietsend nog niet halen, denk ik.
    Hoop je volgende week te zien, jij een heleboel kilometers in je benen en ik 2 kleinkinderen rijker ;)
    veel liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen