woensdag 5 september 2012

Pfffff.....

Het maken van keuzes is voor mij altijd moeilijk,zoals vandaag de keuze om met Hila door te gaan en vrijdag al aan te komen of bij Betty en Sarina te blijven en zaterdag in Santiago aan te komen.
Uiteindelijk ben ik bij Betty en Sarina gebleven en heb Hila gedag gezegd.

We zien elkaar zaterdag wel weer.

Omdat de laatste kilometers erg druk zijn en er ook veel mensen een slaapplaats zoeken kan je beter niet te laat stoppen en een refuge opzoeken.

Entrade de Portomarin
Gisteravond zijn we uit eten geweest met de Belgische vrienden Jean-Paul en Justines , gezellig een grote pan paella besteld en gezamenlijk opgegeten.

50 jaar vriendschap moet gevierd worden ....
Dus laat de champagne maar knallen.

Was weer gezellig en de heren zijn nog steeds anekdotes aan het ophalen uit hun studententijd.Het blijft een mooi verhaal van hun 50-jarige vriendschap.

Vanmorgen stond tegenover onze refuge in Portomarin een groep van een mannetje of vijftig scholieren ,die netjes hun bagage afgaven en de rest van de dag "licht"konden wandelen.Wij zijn gelukkig vlak voor hen van kiet gegaan en effe flink de pas erin gezet zodat we ze voor bleven.Buiten het feit dat ze altijd wel luidruchtig zijn is het vaak lastig inhalen op de smalle paadjes.Alleen hadden we nog niet ontbeten en pas na 2 uur buffelen kwamen we een barretje tegen.Maar het kan niet altijd feest zijn.
Ik denk dat als ik alleen zou lopen ...........................,maar dit is mijn eigen keuze en erg gezellig.

Vanmiddag om half drie na het niet zo zware klim en daalwerk hadden we er 24 km opzitten en konden we inchecken in de refuge in Palais de Rei.

Nog maar....................66 km geloof ik,twee keer overnachten en wasje doen .
Dat word je onderhand ook wel zat ,die was iedere dag en maar weer en hopen dat het de volgende dag droog is.
Pelgrimsmonument van "gevonden voorwerpen"
Had vandaag ook weer de was van gisteren aan mijn rugzak hangen en kwam deze keer zonder onderbroek aan.Waarschijnlijk op het braamstruikse binnenpad aan een struik blijven hangen.
En wat ik gezien heb onderweg zal dat wel weer een soort van onderbroeken-monument worden omdat veel pelgrims gewoon kuddedieren zijn.

Op naar de finale..................ben er klaar voor en bijna ook klaar mee

1. Hoi Geert,

Ja, keuzes maken is altijd lastig!

Geniet van de laatste beklimmingen en tippels van deze lange tocht.
    liefs van je zus

2. Anoniem01:24

Hoi Geert, heel veel succes met de laatste kilometers en alvast gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!! We zullen je verhalen missen! Zaterdag een hele fijne dag naar de finish en het weerzien met Bar,en nog mooie dagen in Madrid!! Groetjes Mathieu en Wil

3. Anoniem20:23

Hoi Geert heel veel succes met de laatste metertjes,een hele prestatie hoor !!!! Toppie petje ervoor af..
    Je verhalen hebben we met plezier gelezen, zo maak je nog eens wat mee toch. We hopen dat je eens langs komt in De Lier, neem gerust je vriendin mee gezellig. Wens je een hele fijne finish en een hele goeie
    thuiskomst. Van Harte Gefeliciteerd hoor groetjessssssssssssssssssssssssssssss Arie en Anneke