zaterdag 8 september 2012

Het werd dus plan C...........

Eergisteren hadden we besloten dat we gedrieën tot Monto de Gozo zouden lopen, wat vanaf Arzua zo'n 34 km zou zijn.Na het vertrek zagen we al snel km paaltjes met minder km dan we gedacht hadden en schoot het lekker op.
Na een koffie /ontbijt stop in Calle gingen Sarena en ik er weer flink vandoor en na twee uurtjes stopten we bij een bar om op Betty te wachten.Na een uur was ze er nog niet en begonnen we ons toch wel zorgen te maken.Dus even gebeld en we kregen het niet helemaal duidelijk waar ze was , maar het leek of ze al vlakbij ons was en we wachtten nog maar even.
Na twee uur gewacht te hebben nog een keer gebeld en het leek of ze een andere weg genomen had en ons voorbij gegaan was.Dus vertrokken we om haar in te halen.10 minuten later belde zij dat ze bij de bar was waar we al die tijd gezeten hadden en vertelde dat ze niet veel verder kon vanwege haar voeten.Ons plan B was eigenlijk dat we maximaal 15 km van Santiago een slaapplaats zouden  zoeken als het niet anders kon.En Betty stopte op 25 km al.Dus heb ik plan C bedacht ,het was nu toch al later dan gehoopt en sprak met Sarena af dat we maar het beste door konden gaan en ¨s avonds zouden aankomen.Ik wilde er vanaf zijn , was nu wel lang genoeg onderweg en verlangde ernaar om Barbara te zien.
Na ruim drie maanden tippelen, zo'n 2700 km, sta ik hier samen met Sarena
 voor de kathedraal van Santiago de Compostella

Dus wij zijn heerlijk op topsnelheid naar Santiago gelopen op een weer erg hete dag van een graadje of 35.
Om 7 uur stonden we op het plein voor de kathedraal en het deed me minder dan dat ik verwacht had en was blij Bar in mijn armen te sluiten.

Even lekker gedoucht en later op de avond uit eten geweest met Hila,die s´middags al was aangekomen,Sarena en Bar en een lekker biertje op de goede afloop gedronken.

Vanmorgen belde Betty dat ze voor de kathedraal stond en met de bus had moeten komen omdat haar blaren waren ontstoken en het niet verantwoord was om nog verder te lopen.

Later bleek Betty haar middenvoetsbeentje gebroken te hebben waardoor ze erg veel pijn had...!!!

Jammer hoor , ze heeft al die tijd zo haar best gedaan en dit was toch even een domper voor haar.
Nu hebben we onze Compostella ,zijn naar de kathedraal geweest en hebben vele vrienden ontmoet.

Het is wel goed zo en maandag gaan Barbara een paar dagen naar Madrid en vliegen daar vandaan naar huis.Effe pelgrim af..................

Volgende week zaterdag middag om 3 uur wil ik graag de straat weer inlopen en zit het er echt op.

Maar eerst nog even de tweede aanval van de Bedbugs bestrijden.

Je zou er iets van krijgen zeg................bulten bijvoorbeeld............en vooral jeuk

Adios Amigo´s

14 opmerkingen:

  1. Anoniem20:02

    Hi Geert (en Bar), Geweldig dat je Santiago te voet bereikt hebt!! Gefeliciteerd daarmee.
    Uiteindelijk is alles toch goed gekomen en ben je "zeker en vast" heel blij dat je Barbara weer in je armen kan sluiten.
    Veel plezier samen in Madrid etc. en tot volgende week.
    Groetjes, Pierre

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb genoten van je verhalen en bedankt dat je ons mee liet genieten van je lief en leed onderweg.
    Ik wens je buon camino, want die begint nu weer in de "echte" wereld.
    Groeten Jeltsje (W4W)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem23:51

    Hoi Geert,

    Gefeliciteerd top hoor dat je deze tocht helemaal heb uitgelopen, vond het erg leuk je te volgen via je blog, waar ik soms erg om moest lachten, ga nog lekker een paar dagen genieten samen met Bar, grtjes Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig Geert, ik ben zo trots op je! Fijn dat je Barbera wee rin je armen hebt kunnen sluiten. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieneke10:12

    Geweldig, Geert Knuffel Bar maar lekker lamg en zaterdag zie ik je wel de straat in lopen. Ik sta op de zelfde plek als 14 weken geleden, Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Opa-paul12:04

    Geert allereerst maak ik een diepe buiging voor je dat je deze geweldige prestatie heb geleverd,verder heb ik erg genoten van je verslagen en ik wens je veel plezier nog in Madrid. Petje af en tot ziens. Opa-Paul.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anita19:40

    Geert(Hippo57) van harte gefeliciteerd met deze megapresatie. Heb je eerder verteld dat ik een diepe buiging voor je maak en bij deze nogmaals.....Geniet van je vrouw en Barcelona en zeker van je thuiskomst volgende week. Heb met veel plezier je gevolgd!! Groetjes Anita (postmuts)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anita19:42

    Oeps zie nu dat je naar madrid gaat.....foutje schaam me diep....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem21:00

    Helemaal Toppie fijne dagen in Madrid, enne......ook van ons een diepe buiging !!!!! Maar goed dat je een goeie routeplanner bij je had ;-). Het ga jullie goed groetjesssssssssss Anneke en Arie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem21:56

    Beste Geert, van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie! Ik heb veel respect voor je!
    Heb erg genoten van al je verhalen, ze zijn erg leuk geschreven.
    Ik wens Barbara en jou fijne dagen in Madrid!

    Groeten van Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem21:45

    Goed gedaan, jochie
    En welkom thuis
    groetjes, Van Geffelen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. sandra00:12

    super deze presatie je verhalen waren erg leuk om te lezen.
    nog even lekker genieten in madrid en dan.....
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anoniem14:02

    je hebt het gehaald, proficiat!
    wat zal het "hollands hoekje" voortaan maar gewoon zijn.
    nog fijne dagen saampjes.
    sterkte met het weer in je normale dagelijkse ritme komen!
    bisous, cootje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Betert laat dan nooit Geert Proficiat met deze bagage.

    Groet Ed

    BeantwoordenVerwijderen