donderdag 6 september 2012

Laatste loden......

Wegen het zwaarst.




Zie eruit of ik onder een bus gelegen heb , maar toch......
Toen ik drie jaar geleden na jarenlang niet gewandeld te hebben meedeed met de halve omloop van Goeree-Overflakkee (55 km omdat mijn zus 55 jaar werd) sprak ik met Petra van Geel op een feestje over het wandelen.Zij loopt al jaren de vierdaagse en had het idee dat de afstand niet uitmaakt ,maar dat de laatste 5 km altijd de zwaarste zijn.
Nu zijn we nog niet zover , maar ik ben het elke dag weer met haar eens ,zeker gezien het feit dat je op het laatst nog even een slaapplaats moet regelen en dat nu soms wel even zoeken is.
Vandaag was dat ook het geval , tussen de eerste herberg en de herberg waar gelukkig nog plaats was zat bijna wel een km.
Een voordeel is wel dat we alweer zo'n stuk in de goede richting zijn gelopen en dat scheelt morgen weer.

Vandaag hadden we 29 km te doen , van Palas de Rei naar Arzua .Mooi stukje wat volgens mijn kaartje alleen maar naar beneden ging , maar in werkelijkheid op en neer.Ik zeg altijd maar.... wat omhoog gaat moet ook weer naar beneden.

Vanaf hier moet ik nog 40 km naar Santiago en dat is een beetje slecht verdeeld, morgen 34 en zaterdag de laatste 6.Volgens allerlei boekjes is er tussen de 19 en 34 km geen slaapplaats , dus moet ik wel doorlopen.Maar ik wil graag zaterdagmorgen aankomen en naar de Mis.
Hoop wel dat de misdienaars met die grote pot wierook gaan slingeren ,want dat is wel spectaculair natuurlijk


Sarina in actie




Jaja........ we komen eraan







.Als het goed is zie ik mijn Belgische vriend Emiel daar ook weer terug , die morgen zal aankomen.
Ben wel trots om mijn dames en zeker op Sarina , die toen ik haar op sleeptouw nam moeite had met 20 km en nu mij op 29 km bijna voorbij loopt.Goede begeleiding is belangrijk zal ik maar zeggen........

Het is wel irritant dat inmiddels Tineke ,Piet en Martine en zelfs Barbara al in Santiago geweest zijn of zijn aangekomen.Volgens mij had ik het het eerste bedacht......Grapje.
Verheug me op morgen want het word gelukkig nog heter dan vandaag ,maar er zijn in San Marcos Monte de Gozo slechts 3000 bedden , dus hebben we de hele dag de tijd om daar aan te komen.

Nog effe buffelen......en dan zie ik mijn meisje weer.........

4 opmerkingen:

  1. Anoniem19:38

    Hoi Geert,
    Super dat je trots bent op je dames, maar volgens mij mag je zeker nog trotser zijn op jezelf! Nog twee etappes te gaan en dan heb je wel even een dikke 2500km in de benen.
    Geert, in Pedrouzo- op 20km van SdeC af- kun je goed overnachten. Zijn zelfs meerdere adressen.
    Heel veel succes met je twee laatste etappes en ik denk aan je.
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Geert,
    Gelukkig gaat de tijd niet zo heel snel, het is 2 jaar geleden dat je de 55 km hebt gelopen en een jaar geleden heb je de 110 km gelopen hier op Flakkee;)
    Je bent niet de eerste die aankomt in SdC en zult zeker niet de laatste zijn, maar er zijn er waarschijnlijk niet veel die vanuit Hoek van Holland naar Santiago zijn getippeld, ik vind het een hele knappe prestatie van jou!
    Geniet nog van je laatste tochten en geniet met Barbara van jullie dagen samen in Spanje!
    liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem23:22

    Hoi Geert
    Van Harte Gefeliciteerd een dikke 2500 km is niet niks, doe je ook niet zomaar even !!!! daar moet je even over nadenken denk ik zo. We vonden het gezellig dat je een nachtje bleef. Wist nooit wat ik met een hoofdprijs zou moeten doen !! maar nu wel..... een herbergje voor alle kanjers die zo'n end lopen en ? jawel het eerste bakkie koffie graties en het tweede, en het eten ook...........geen luis enzo en een wasdroger uiteraard. Hoop dat je het naar je zin hebt gehad, wensen je een fijne hereniging met je vriendin, en haar ook niet platdrukken he !!! Geniet ervan....... je hoedje kan bijna aan de kapstok, alhoewel het staat je goed. Morgen gezond weer op en nog even kan de tekst "Geert Tippelt" fijne dagen groetjessssssssss uit De Lier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem23:35

    Potverdulleme Geert, je hebt het geflikt! Gefeliciteerd hoor. Voor mij ben je een echte wandelheld.
    Grappig dat je nog weet dat we het daar eens over gehad hebben. Ik heb afgelopen vakantie enkele lange dagen door de franse alpen gelopen en ook weer hetzelfde ervaren. De voldoening van het aankomen is er des te groter om. Geniet van je prestatie, en van je tripje naar Madrid.
    Groeten van Petra van Geel

    P.S. Was iets te veel eer hoor. Ik loop al jaren geen 4daagse meer, maar denk wel regelmatig dat ik het nog maar eens moet proberen...

    BeantwoordenVerwijderen