woensdag 12 september 2012

Weerzien en ...........afscheid

Haha , van de week probeerde ik dit bericht te schrijven in een winkel in Madrid ,maar de computer vertoonde zulke kuren dat ik het maar opgegeven heb.
Dus stond de titel er alleen.

De laatste twee dagen in Santiago was inderdaad een weerzien met mensen die ik onderweg gesproken en gezien had.Mensen die je al lang uit het oog verloren was en een dag achter mij liepen en anderen die intussen in Finesterre geweest waren en nog even in Santiago afscheid namen van hun camino .
Zo kwam ik Erika uit Zuid-Afrika weer tegen,die mij een "prettige stap"toewenste toen we elkaar de laatste keer zagen,Jessica uit Australië , en Eco uit Finland die al sinds het begin van het jaar op reis was en nog even te gaan had tot hij in het nieuwe jaar weer aan het werk moet bij hun familiebedrijf.

Erika  ........
Ecco.....Betty  en Hila
Maandagmorgen zijn Barbara en ik nog afscheid  wezen nemen van Betty en Hila
Sarina en Hila bij de afscheids borrel

 ,die in
" Roots en
Boots" logeerden.


Mijn Poolse vrienden , Betty en Sarina
De dag daarvoor was ik daar Luca uit Bari tegengekomen ,die ik weken daarvoor regelmatig gesproken en gezien had.Ik zal ze gaan missen de komende tijd.........




Wat ik niet zal missen zijn de bedelaars en muzikanten , die om de vijf minuten met een bakje of hoedje langs komen voor een kleine bijdrage in hun levensonderhoud.

De dagen in Madrid waren ook een soort oase van rust ,geen onverwachte ontmoetingen ,geen bon camino ,gewoon effe ont-caminoën en genieten van deze prachtige maar drukke stad.
Die van mij een mooie tekening maakte!!!
Onze wandelende illustrator uit Singapore
Gelukkig zijn er in Madrid mooie en grote parken waar het fijn is om te wandelen en siësta te houden.

En nu resten nog de herinneringen en foto's en de eventuele contacten met de "vrienden"van de camino.

En...........mijn uitgebreide familie van adoptiedochters...............Ik mis ze echt wel .

Na drie en halve maand kunnen doen wat ik zelf wilde en erg genoten heb van de dingen die mij overkwamen,de dingen die ik gezien heb ,de vergezichten en de vele verschillende mensen die ik ontmoet heb zal ik weer in het normale leven moeten moeten terugkeren.

Maar het is ook fijn om terug te zijn en julie weer te zien.












3 opmerkingen:

  1. Ja, je zult ons weer zien en afscheid nemen van al die mensen die je de afgelopen maanden hebt leren kennen, misschien zul je sommigen nog eens tegenkomen!!
    Je hebt heel wat meegemaakt en nu weer in het "normale" leven van alledag!!
    Succes daarmee!!
    liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem17:15

    Ja Geert,
    Deze twee woorden zeggen genoeg. Je hebt Barbara weer in je armen kunnen sluiten, maar al die mensen die je toch een beetje dierbaar zijn geworden tijdens je reis gaan nu ook weer hun eigen weg.
    Je kunt eindelijk je schoenen aan de wilgen hangen om zachtjes aan Weer aan het gewone leven te wennen. Maar Geert, dit avontuur neemt niemand je meer af, misschien ga je er nog eens een boek van maken. Zou zomaar kunnen.
    Verder ga ik graag nog een keer een stukkie met je lopen om af te trainen en samen ervaringen uit te wisselen.
    Maar Geert, chapeau, je hebt het toch maar gedaan.
    Goeie thuiskomst ,
    Groet Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geert!

    Ek skryf vir jou in Afrikaans want my Hollands sal jou laat lag!

    Dit was heel leuk om jou weer te kon ontmoet in Santiago! Ciara wou jou baie graag ook onder oë kry, maar helaas ons kon jou nie weer vind nie.

    Wat 'n wonderlike reis, hoop jy pak volgende jaar weer so iets aan.

    Miskien sien jou twee aangenome dogters jou weer in Rome!

    Groete
    Erika (uit Suid Afrika)

    BeantwoordenVerwijderen