donderdag 17 mei 2012

Hoe mijn status veranderde......



Dit is het verslag wat ik geschreven heb nadat ik " Opa" was geworden tijdens het lopen van de "Kennedymars " Ridderkerk-Dordrecht op de site van Walkers4walkers




Dit was een onvergetelijke KM voor mij.

Deze week pas had ik besloten om te kijken hoe het met mijn wandelconditie gesteld was en mee te doen aan deze Kennedymars.
De afgelopen tijd had ik alleen tochtjes tot 30 km gelopen en vaak met bepakking als voorbereiding op mijn wandeling naar Spanje en druk geweest met bezoekjes aan fysio -podoloog en pedicure.

Halverwege de de nacht toen we Kinderdijk al gepasseerd waren kreeg ik een telefoontje van mijn vriendin dat ons kleinkind zich gemeld had en geboren wilde gaan worden.
Dit was enigszins onverwacht met dien verstande dat ze drie weken te vroeg was.
Ik besloot  na overleg met Oma in spĂ© om maar door te lopen daar ik niet echt een wezenlijke bijdrage kon leveren bij de geboorte en toch maar moest afwachten en in de weg zou lopen.
Om kwart voor tien was het zover...onze kleindochter Luka zag het levenslicht en veranderde mijn status in opa.
Bij de eerstvolgende verzorgingspost vroeg men wat ik wilde drinken en zei ...champagne !!!!!!
Nadat ik uitlegde dat ik opa geworden was heb ik maar een colaatje genomen omdat dat ook bruist.

Heel verrassend werd ik verder de hele dag steeds gefeliciteerd door alle vrijwilligers en het bleek dat het nieuws zich als een lopend vuurtje en sneller dan ik kon wandelen zich had verspreid.
Bij aankomst in de sporthal in Ridderkerk werd ik nogmaals gefeliciteerd en kreeg een speciale oorkonde met "Opa Geert" erop en een kaart en kadootje voor kleindochter Luka.
Geweldig om van zo'n vereniging als RWV lid te mogen zijn en zal nooit klagen over de verzorging van de vele vrijwiligers.

Respect !!!!!! 

Dus ..........alleen al hiervoor was het een Kennedymars om nooit te vergeten.

Maar ....de conditie was niet echt geweldig en ik ben blij dat ik straks op weg naar Compostella niet iedere dag zo'n afstand hoef te lopen.

1 opmerking:

  1. Nicolet22:18

    Wat is de langste afstand, die je van plan bent om te lopen?

    BeantwoordenVerwijderen