woensdag 16 mei 2012

Waarom zou je niet gaan tippelen ?

Het idee om naar Santiago de Compostella te gaan wandelen is ontstaan tijdens onze vakantie in Walloniƫ ongeveer een jaar geleden.
In Belgiƫ hadden wij veel kerkjes en oude kloosters gezien en leek het mij leuk om vooral kloosters met een eigen Trappistenbrouwerij te bezoeken.
Dus zijn we op zoek gegaan en kwamen helaas nooit verder dan tot de poort van de kloosters.
We ontdekten dat je als pelgrim wel welkom was bij de paters en zelfs in het klooster kon overnachten.


En toen.......bedacht ik ter plekke dat ik wel zin had om de uitdaging aan te gaan en als ik 55 jaar zou worden naar Santiago de Compostella wilde wandelen.
Pas na enige dagen (trappistenbier valt soms erg zwaar) viel het kwartje en realiseerde ik mij dat dan dit jaar al was.
.Maar als ik dan zou gaan ,  dan ook  "all the way " , oftewel vanuit Hoek van Holland en het liefst de dag na mijn verjaardag op 10 mei.

Soms zijn er onverwachte omstandigheden waardoor je je planning iets moet bijstellen.
Nu was dat een hele prettige, namelijk dat de dochter van mijn vriendin Barbara in verwachting was en 10 dagen na mijn geplande vertrek zou bevallen.

Dus.... uitstel maar geen afstel.
Nieuwe datum gepland , eerste dag in Juni.

Inmiddels is op 28 April kleindochter Luka geboren, die het wachten beu was en graag kennis wilde maken met de buitenwereld...........En het is een schatje !!!!!!!!!


9 opmerkingen:

  1. Anoniem18:39

    Ziet er goed uit en sterkte met de laatste voorbereidingen.Groet Lieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem17:45

    Lieve Geert, Wat ziet je blog er mooi uit en zo leuk geschreven. Het was wel een leuke ervaring zo, ook met al die ontmoetingen. Minpuntje het uit de koers raken. Maar toch weer goed afgelopen. Op naar de lange wandeling. Liefs Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem10:58

    We gaan duimen en aftellen.
    Leuk dat je er een blog van maakt, kunnen we je iedere dag volgen

    Groet Jan Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nicolet22:16

    Ik hoop dat het voor jou net zo leuk en fijn is om te wandelen, als dat het voor mij/ons leuk is om je vehalen te lezen!!
    liefs van je sister

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pepita03:10

    Hia Geert,

    Ik wens je heel veel plezier,mooi weer en pijnloze heupjes :-)
    Respect
    Groetjes,Pepita
    Enne,don`t worry...Bar en ik zitten Jochem wel achter zijn broek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem23:16

    Heel veel wandelplezier! Mathieu!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem23:18

    Ga nu met Willeke je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Essie from duh Peppolwee14:33

    Heee, Geert, net Barb gesproken en je blog blobber gekregen, kleine Luka ook al ontmoet van de week, en nu jou even volgen op deze lange reis. Ga er nu aan beginnen, je ziet me vast nog wel onderweg.

    Es, simpelweg van de Peppelweg

    BeantwoordenVerwijderen