donderdag 17 mei 2012

Toen het serieus werd.....

Toen mijn plan om naar Santiago te gaan wandelen steeds meer vaste vormen ging aannemen moest ik gaan bedenken hoe ik dat wilde gaan doen.
Waar slaap ik dan ,wat moet ik allemaal meesjouwen en hoelang zal ik er over gaan doen?
En ook niet onbelangrijk...welke weg zal ik volgen ,want ook al ga ik niet naar Rome..........

Zoeken op internet gaf mij een beetje het idee wat ik nodig had en ik besloot om te gaan kamperen onderweg.
Desnoods wild , wat een mate van vrijheid met zich meebrengt en je niet op tijd bij een herberg of refugio hoeft te zijn om een slaapplaats te kunnen hebben.
Ik las verslagen van mensen die op slaapzalen met 40 a 50 mensen de nacht doorbrachten en kwam tot de conclusie dat er maar één het hardste snurkt en dat het niet bevorderlijk is voor je nachtrust  .

Dus toen ik tijdens een wandeltocht in Naaldwijk door de Store4outdoor  gestuurd werd en zag wat daar allemaal te koop was besloot ik om daar snel terug te keren en mijn spullen daar aan te schaffen.
Tenslotte is het toch altijd beter om de plaatselijke middenstand te steunen dan ergens in de grote stad.
Ik werd keurig geholpen en geadviseerd over het materiaal dat ik minimaal moest meenemen en uiteindelijk was ik niet duurder uit dan op internet of grote speciaalzaken in de stad.

Dus ....éénpersoonstentje
           rugzak
           Slaapzak
           slaapmatje
           kookstelletje
           wandelkleding
           nieuwe schoenen  enzovoort en alles natuurlijk zo licht mogelijk



                   




Geen opmerkingen:

Een reactie posten