zondag 27 mei 2012

Twijfelmodus

(of gewoon de kriebels om te gaan beginnen aan mijn wandeling?)


Gisteren zijn mijn vriendin Barbara en ik naar het informatiecentrum van het "Nederlands genootschap van Sint Jacob" in Utrecht geweest omdat ik nogal twijfelde over de door mij te wandelen route.
Het begon al goed met een tomtom in weigerstand , het missen van het bord "tranferium"en uiteindelijk het centrum wat volgens de routebeschrijving links van de "Sint Jans kerk"zou staan , maar volgens mij toch ernstig naar rechts van de ingang  was "gewandeld".Misschien ben ik toch dislectisch en staat het goed op hun site en wilde ik graag links lezen terwijl er rechts staat.

Miniatuurweergave voor IMGP1378.jpg

Het "Nederlands genootschap van Sint Jacob "verstrekt  o.a. informatie over de wandeltocht naar Santiago de Compostella , je kan er terecht voor raad en daad en niet te vergeten kun je er de benodigde kaarten en routebeschijvingen aanschaffen.
Ook organiseren zij lezingen en "proef"wandeltochtjes om kennis te maken met het pelgrimeren.
Dit alles kun je lezen op hun website.

 www.santiago.nl



Uiteindelijk vriendelijk te woord gestaan door een van de vrouwelijke vrijwilligers die zelf al vele km op de fiets had "gepelgrimeerd "en mij geruststelde met de woorden "alles komt goed".
St.Jacobsstraat had ik al snel gevonden
Nu op zoek naar de Kathedraal
En moge  dit duidelijk zijn. 
Zij wees mij op de kaart de diverse route's aan en zocht daar de bijbehorende beschrijvingen bij en drukte me vooral op mijn hart mij niet zo druk te maken.
Dus heb ik nog maar een route beschrijving erbij gekocht en mag ik  het dus zelf uitzoeken welke weg ik ga volgen.

Na dit bezoek voelde ik me natuurlijk enorm opgelucht en heb uit balorigheid gelijk een hoed aangeschaft en niet meer afgezet .

Nu ben ik al bijna pelgrim  en kan niet wachten tot het vrijdag wordt



4 opmerkingen:

  1. Barbara19:56

    Was me een dagje wel inderdaad, maar ook even aan de gracht gezeten, heerlijk in het zonnetje. Geert weer wat wijzer, hoop ik.Het hoedje staat erg leuk. De terugreis ging gelukkig goed.
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nicolet21:59

    Ja, het hoedje staat leuk ;) Heeeel veel succes en het zal vast wel lukken!!!
    liefs van je sister!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Essie from duh Peppolwee15:07

    Mis nog steeds een foto van /met dat hoedje!
    B-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geert, ik heb je gezien, mét hoedje.... Maar op een mobieltje, hoe smart ze ook zeggen dat die smartphones zijn, is die foto niet te vinden, moest er voor naar een grote computer.
      Niet dat je nou zo'n groot hoofd hebt... :-D

      Verwijderen