vrijdag 1 juni 2012

De eerste aftrap........



Nou .....daar gaat tie dan....
Vanmorgen was het eindelijk zover dat ik mijn eerste stapjes ging zetten op weg naar Santiago de Compostella.
Uiteraard was ik er geheel volgens mijn stijl helemaal klaar voor behalve dat de inhoud van mijn tas nog over de vloer verspreidt lag en alles er nog in geprakt moest .
Barbara fietste de eerste km mee naar Naalwijk waar ik het graf van mijn vader ging bezoeken en mijn moeder gedag ging zeggen.
In gedachten hoorde ik mijn vader zeggen dat ik gek was om zoiets te gaan doen en tegelijk zou hij volgens mij trots zijn dat ik zou gaan.
Dag moeders tot over een maand of drie................
Moeders was wel even ontroerd bij het afscheid en bleef net zolang zwaaien totdat we elkaar niet meer konden zien.
Het volgende doel was nog even langs mijn werk om mijn collega's gedag te zeggen en even koffie te drinken.
De wegwijzer stond de weg te wijzen
Uiteindelijk ging ik dus om 11uur eindelijk op weg  en prompt begon het te regenen.              Na Piet Paulusma telefonisch vermanend toegesproken te hebben dat dit niet volgens afspraak was werd het gelukkig al snel droog.
Ook de koeien bekeken mij met enige weemoed na
Via Den Hoorn en door Delft richting Abtswoude gelopen en toen immer gerade aus...

Bij Vlaardingen linksaf door de polder richting Kandelaar .Daar de Schie overgestoken en onder de A13 door en langs de Zwet geloof ik richting Oude Leede ,rechtsaf naar Berkel Roodenrijs en onder de Doenkade door richting Schiebroek.

Uiteindelijk kwam ik al laat zat bij Barbara die inmiddels het eten al klaar al staan.Lekker makkelijk hoor
Dat zal de komende tijd wel anders zijn denk ik

Onderweg bemerkte ik dat het lopen niet erg tegen viel , alleen moet ik zo nog even een stapeltje bakstenen onderuit mijn rugzak halen omdat hij toch uiteindelijk wel erg zwaar geworden was met al mijn spullen erin.
Tijdens het trainen had ik meestal een kilootje of 7 aan spullen bij me en nu was het toch nog het dubbele geworden.
Dus dat gaan we nog even reduceren, ik maak van mijn boxershorts maar stringetjes en van mijn shirtjes singlets of zoiets.
Verder kan ik misschien mijn pannenset iets reduceren en mijn tandpastatube even flink uitknijpen.

Oké , misschien allemaal gezeur en moet ik morgen maar weer verder trainen voor de dag erop..

De bedoeling is dat ik dan richting Bergen op Zoom ga lopen , maar ik zie wel hoever ik kom.


Poldertje 






5 opmerkingen:

  1. Nicolet08:39

    Hè Geert, ik hoop dat jij met net zoveel plezier je wandeling maakt, als ik je stukjes lees!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem10:11

    Hoi Geert hoeveel kilo is het nu geworden? Wil nog wel een foto van je met hoedje! Heel veel suc6! Kus Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Barbara18:05

    Lieve Geert, daar ging je dan vanmorgen! Ik had het er wel een beetje moeilijk mee, maar het is je droom en die moet je waar maken. Wat jij gaat meemaken kan ik me bij lange na niet voorstellen, maar anderzijds lijkt het me geweldig. Ik blijf aan je denken, volgen en bellen en wens je heel veel geluk, mooie ontmoetingen, ervaring en leerzame momenten toe. Ik denk aan je liefs en veel liefde, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem11:28

    Hoi Geert, ik hoorde van Jochem dat je een berichtje gepost had, Duurde even voor het tot me doordrong.Leuk bericht. Ja, daar ging je vrijdag ochtend om kwart over 7, gezellig samen met Bar en Jochem.Ik hoop dat je schelpen je veel geluk en avontuur zullen brenge en ze zeggen de eerste loodjes wegen het zwaarts. volg je pad en wij volgen jou. Wandelse, Larissa en Lieneke en uit het verre Ethiopië Martien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dat je bij het graf van je vader bent geweest, lijkt me een prachtig begin van je reis! Ik wens je een heel mooie tocht toe en ga je blogs zeker volgen! Groetjes, Danyell

    BeantwoordenVerwijderen