zondag 3 juni 2012

De dag van Rotterdam


Zaterdag was de dag van de waarheid en vertrok ik uit het huis van mijn vriendin .
Het was een strijd om mijn tas weer netjes in te pakken zonder die bakstenen onderin .Uiteindelijk lukte het me toch om al om kwart over negen mijn tas op te hijsen en Barbara nog even plat te knuffelen.
Sorry , ik moet rechtdoor
Was ietsjes later als gepland , maarja we zien elkaar pas weer over drie maanden , dus wat wil je.....
Dag lieverd tot in Santiago
Onderweg naar het centrum kwam ik al snel pijlen tegen van R.W.S die volgens mij zaterdag een vierdaagse training hadden maar vlak bij het St.Franciscus scheiden toch onze wegen voor een lange tijd.
Gelukkig was ik snel op de Coolsingel voor een bakkie met appeltaart bij de Mc.Donald dacht ik.Ik was er wel , maar de appeltaart stond nog in de diepvries en was nog te hard voor de staat van mijn gebit . Effe jammer.





Na veel omzwervingen kwam ik in Barendrecht en moest ik door de Heinennoordtunnel lopen.Dit was voor mij weer een nieuwe ervaring en ik kon het niet weerstaan om de roltrap te nemen.Gelukkig weten ze dat in Santiago niet.

Uiteindelijk kwam ik in Numansdorp terecht op de camping waar ik een illegaal plekje kreeg op een veldje achteraf.
Heerlijk geslapen  en dat mocht ook wel na zo'n 35 km sjouwen met een half varken op mijn rug .
Het leek wel of hij onderweg nog gegroeid was en ik moest ook regelmatig even rusten.




Vanmorgen om een uurtje of 5 werd ik wakker van het getik op mijn tent en regende het dus.
Ondanks mijn afspraken met Piet Paulusma was het erg nat op mijn weitje en ging het zelfs steeds harder plenzen.Uiteindelijk ben ik opgestaan en heb alles maar in mijn zak gestopt waarna ik de tent van binnenuit afgebroken heb.
Dan zou het misschien iets droger opgevouwen kunnen worden ,dacht ik. Dus niet, het maakte eigenlijk geen reet uit'.

Vanuit Numansdorp ben ik vertrokken richting Steenbergen ,waar ik de nacht doorbreng bij Cootje en Johan, die ik al heeeel lang niet gezien had. Dus Haringvlietbrug  en Volkeraksluizen over in de regen en daarna werd het gelukkig droog.Op een verdwaald spettertje na dan , maar dat mocht de pret niet drukken.  Nog even door Dinteloord en Steenbergen komt al in zicht. alleen jammer dat ze precies aan de andere kant wonen en ik door heel het dorp moet lopen om er te komen ,Maar dat scheelt morgen weer...

Cootje en ik wachten geduldig op de zelfontspanner




  
Wat mij tijdens het wandelen opviel is dat er regelmatig mensen toeteren als zij mij passeren. Ik weet wel dat ik een woest aantrekkelijk uiterlijk heb , maar dat het allemaal kerels zijn die toeteren , dat begrijp ik niet. Misschien moet ik wat aan mijn mannelijke uitstraling werken?

Nu hangt mijn tent te drogen en hebben wij heerlijk gegeten en lekker bij kunnen kletsen .
Morgen weer een dag wandelen richting....Belgie  en nu effe heerlijk pitten

Drie dagen getippelt en bijna 100 km gehad.

Nog maar een stukkie ........





9 opmerkingen:

  1. Nicolet23:28

    Ja, nog maar een stukje dan ben je in België, misschien komen we je nog wel tegen als we weer naar Flakkee gaan;)! Jammer van de regen maar waarschijnlijk heb je de komende maanden meer zonneschijn! Liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Barbara09:06

    Weer een dagje verder vandaag! Ga Piet Paulusma aanklagen voor je :-) sterkte en wandelse. Liefs Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lieneke19:59

    Hoi Geert, Piet P. is nog niet klaar met ons. Vanaf nu zal het toch beter gaan je loopt met dat varken naar het zuiden, dus moet goed komen. Heb je nog meer van die adresje om je tent te drogen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. robert14:44

    Hoi Geert,
    Zo de eerste 100 km heb je mooi alvast gelopen!
    Ik hoop dat je vandaag beter weer gehad hebt.
    En doet je tomtom het nog goed?
    Nou succes en vooral veel plezier!

    groeten Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Larissa00:02

    Het weer was vandaag in ieder geval een stuk beter voor je en voor morgen geven ze ook niet al te slecht op. Ben erg benieuwd hoe je deze tocht aan het beleven ben, dus ik volg je op de voet.
    Veel succes verder.
    Groetjes Larissa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Geert,
    Vanuit het zuiden wensen wij je een goede reis. We laten zo af en toe op deze manier wel iets van ons horen.
    gr je buurtjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De eerste etappe zit er op! Véél plezier met deze tocht Ik zal af en toe supporteren vanuit mijn luie stoel!!
    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem14:27

    Ha die Geert, ik wens jou een hele mooie tocht toe. De eerste 100 km zit er al op. Ik ga je volgen en uiteraard af en toe een krabbel achterlaten voor je. Groetjes en tot horens xx Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Piet Paulusma heeft een andere baan hoor, hij gaat nu paraplu-en uitdelen langs een zekere pelgrimstocht. Wanneer je 'm ziet, mep je Piet, met zijn plu, op zijn nondeju!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen