zaterdag 9 juni 2012

Na Florence ..........

Moesten we natuurlijk nog steeds verder namelijk naar Namur .Its all in the name zullen we maar zeggen.
Gisteren nog een lange tijd met Florence zitten praten onder andere over de te volgen weg, die tot dusver niet de schoonheidsprijs verdiende.Zij stelde voor dat ik beter de Ravel kan nemen en wel de Ravel twee die loopt van Hoegaarde{altijd lekker} en eindigt in Namur.



Zoals je ziet zijn ze zelfs de wagon vergeten op te ruimen
De Ravel is eigenlijk de oorspronkelijke treinbaan die hier vroeger gelopen heeft, of eigenlijk gereden moet ik zeggen.Gelukkig hebben ze wel het spoor opgeraapt en de boel voorzien van macadam ,wat wij gewoonlijk asfalt noemen.









Florence nog bedankt!!!!!



Florence vertelde dat zijzelf nog een beetje zoekende was in het leven en eigenlijk toe was aan een relatie ,zodat zij de dingen kon doen die ze wilde zonder zich zorgen te maken over het genereren van een inkomen.Ik heb haar voorgesteld dat ze beter een sponsor kan gaan zoeken ,daar heeft ze meer succes mee,denk ik
Dus als er nog gegadigden zich willen aanmelden........



Vandaag zou een mooie zonnige dag worden en voor 70% was dat het ook,maar ik voelde ook spetters en zag onderweg veel onheilspellende donkere wolken.Ik moet toegeven dat ik onderweg zelfs languit in de zon gelegen heb ,dus het viel mee.
De Ravel dus , toen ik de naam voor het eerst hoorde moest ik denken aan heel lang terug toen ik als jong Geertje achter de bar stond.Bij enig ernstig lijkende opstootjes draaide onze dj de Bolero van....Ravel,en dan loste het zich vanzelf op (soms ook niet)Dit nummer had een enigszins hypnotiserend effect op onze vermeende onruststokers.
Heb begrepen van anderen dat zij dit nummer associeerden met die blonde dame uit de film 10 die er hele andere gevoelens bij had.Verdorie , dat ik er niet op kan komen zeg......had ik toen ook al. Oja ....Bo Derek bedoel ik.
Al met al moest ik nog 25 km sjouwen naar Namur waarvan 18 over de Ravel.
Wat wel een verademing was met alleen netjes opgevoedde wielrenners die nu eens niet schreeuwden dat ze er langs wilden maar bonjour zeiden.
Toen was  ik in Namur en moest eerst het VVV opzoeken en door naar jeugdherberg ,wat volgens mij bij elkaar ook nog 5 km was.
Slagershal zonder slagers 
Bij het VVV heeft men een reservering voor mij gemaakt zodat ik niet voor niets naar de andere kant van Namur hoefde te lopen en mij verteld dat ik langs de oude slagershal kwam ,(nu een museum) waar ik een stempel kon halen voor mijn credencial del pelegrina.Zeg maar stempelkaart.
Morgen ga ik richting Dinant en dan begint Belgie al lekker op te schieten .Ik neem weer de Ravel 2 langs de Maas die hier ineens Meuse schijnt te heten , rare snuiters die Belgen ,zeker als ze Frans beginnen te praten.



Ennnnn niet te vergeten dat ....ik een soort van verliefd geraakt ben :

Schoorvoetend kwam zij uit het struikgewas ,zij kwam van links en zag mij niet aan komen lopen ,plotseling stopte haar tred ,zij snoof eens diep en keek in mijn richting.Als verlamd bleef zij midden op mijn pad staan en wij keken voor het eerst in elkaars ogen.Het waren prachtige reebruine ogen en ze gaf me een knipoog.en draaide haar slanke kont naar mij toe en als een hinde sprong zij vooruit het open veld in .

En daar verloor ik haar voorgoed uit het oog.

Het enige wat rest is haar foto , maar die is zo prive dat ik hem niet met jullie kan delen




11 opmerkingen:

  1. Hello Geert,
    I saw youthis afternoon in Namur. I was talking to someone and couldn't stop her. After that, it was too late. I did not find you. I can guess, with the " strange french translation" that you had a good day! Hope tomorrow won't be too rainy! Have a good trip. Florence

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem10:30

    Nou Geert jij maakt nog eens wat mee! Denk je wel ,met al die vrouwen ,ook aan mijn zusje? Goed hoor zoals het gaat! Veel succes,wij volgen je! Liefs, Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem11:20

    Hoi geert, ik vind je verhalen heerlijk. Ik krojg ze via de mail, reageren lukt daar niet op dus wat lijkt dat je alweer een verder bent. De mail s dus wat langzamer, maar dat maakt nIet uit. Je gaat lekker en hoop dat het o blijft. Geniet ervan en ik wacht je nieuwe verhaal weer af. Xx Rina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Geert,
    leuk dat je allemaal mensen tegenkomt met een verhaal... dat maakt het allemaal wat gezelliger onderweg, dat halve varken op je rug zegt toch niks terug;)
    Jij hebt het over Hoegaarde en wij kwamen door Westmalle, afgelopen maandag ;)
    Nu kun je je Frans goed gaan oefenen, succes daarmee!!
    liefs Nicolet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Geert,

    Erg leuk om al je belevenissen zo mee te lezen. En wat een vriendelijke mensen kom je dan onderweg ook zo tegen. Maar ja het spreekwoord luid tenslotte ook wie goed doet, goed ontmoet en met jouw moet dat dus geen groot probleem zijn. Veel wandel plezier verder.

    Groetjes Larissa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Anoniem13:11

    Hoi dappere Geert.
    We genieten van jouw verslagen. Antwoorden lukte (nog) niet, maar hopelijk nu wel.
    Wat een mop, overnachten op een golfbaan en dan weer slapen bij een aardige dame.
    Mooi dat je zoveel leuke ontmoetingen hebt met mens èn dier. Wat is de reden dat je zo'n oostelijke route volgt?
    Is het omdat de camino zo loopt?
    Veel succes en groeten van Frank en Gerty

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieneke20:57

    Hoi Geert, even paniek dat je op iemand anders verliefd was geworden maar die reebruinen ogen tja dat kan.Net een pannenkoek met Bar gegeten, was gezellig.Wandelse nog even en je bent in Frankrijk. Groet Lieneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Geert, ik kan je als spionerende buur wel vertellen dat Barb ook smoorverliefd is hoor... Ze raakt niet uitgepraat over.....
      Luka!!!!!

      Verwijderen
  8. Anoniem20:46

    Allo Geert,
    Heel leuk om al je verhalen te lezen. Ik word er helemaal blij van. Ondanks het slechte weer heb je het nog steeds naar je zin.
    Hoe lukt het met Frans??? Ik heb je blogadres doorgestuurd naar meer fam.leden, dan kunnen zij je ook volgen.
    Heel veel groeten en op naar la douce France!!
    Bonne chance, Letty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem21:49

    Hallo Geert

    Wat leuk je zo te volgen ,je heb een gezellige
    manier van vertellen .We gaan er van genieten.
    Ik hoop dat het lukt om dit bericht weg tekrijgen..
    Groeten van Wim & Nel uit de Lier...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En zo ben je weer een dag verder en ook weer heel wat kilometers met dat halve varken, knap van je om dat helemaal naar Santiago te brengen! Tineke is daar ondertussen (bijna) aangekomen, jij hebt nog wat km te gaan ;). Hier is het ondertussen af en toe warm, zeker als ik op de fiets een vracht post wegbreng, daar ga je vanzelf van zweten!
    Succes met je volgende kilometers!
    liefs van je sister

    BeantwoordenVerwijderen