zaterdag 16 juni 2012

Effe lekker doorbaggeren


.


Gelukkig was de koe banger van mij dan.......

Wat niet echt mijn favoriete bezigheid is ,overkwam mij vandaag weer. Donderdag vertrok ik uit het hotel in Vierves sur Virion waar ik de nacht had doorgebracht
.Bij het ontbijt in de bar moest ik wel ernstig aan John Cleese  in de serie Fawlty Towers denken omdat de eigenaar in zijn ochtendjas met bijbehorende pantoffels het ontbijt serveerde. Het was geen gezicht en wel héél apart.

Ik volgde de GR654 weer het dorp uit en werd opgeschrikt door een hoop gekraak en geloei van een koe die ontsnapt was en in de bosjes z'n weg probeerde te vinden.Schrok me bijna een hoedje zeg maar.Later kwam ik na een mooie tocht door het bos met "enige beken zonder brug", dat betekend dus slootje springen, in een soort van moeras gebied met het geluid van een stationair draaiende Concorde Dat waren dus de muggen en ander gevleugeld gespuis..
Pad of slootje?
Dus heb ik een flink aantal muggebulten opgelopen.Schijnt dat ze mij toch lekker vinden.Uitendelijk kwam ik aan in Rocroi en was het onderhand spuugzat.Gelukkig zag ik al snel een bord met "Gite"en heb snel een kamer genomen.
Ben nog even wat wezen drinken en eten in het centrum en zag toen tot mijn verbazing een bordje camping staan.Als ik dat geweten had.....

De volgende morgen was het weer dweilen geblazen met de kraan open.
De bekende cats and dogs waren weer volop aanwezig.Bij de gite had de madam mij een boekje gegeven met een soort van alternatieve route zonder extreme klim en glijpartijen en ben ik die maar gaan volgen.Het bos en weidelandschap is vanaf asfalt bijna even mooi.

Na een lange dag ben ik aangekomen bij Aubigney-lesPotée en ik besloot om maar weer een gite te nemen , want er was weer geen camping en ik was een beetje doorweekt na zo'n regendag.Mijn zwemvliezen begaven het bijna.

Mm Lagarde had nog wel een plekkie en voor het eten moest ik als ik wilde 17 euro extra betalen.Verder was er in het dorp niets te koop dus alla .

De worstenmaker/gastheer schenkt
even een borreltje in
Omdat het vrijdagavond was bleek dat eten te bestaan uit een bijna avond vullend programma met 5 gangen , aperitief , rosé ,rode wijn en koffie met pruimenlikeur.En dat met alle gasten ,7 man en de Madam en Monsieur ,dus gezellig klupje.Dat was wel even wat anders dan een plate du jour in de kroeg.
Fijne verrassing maar jammer dat er voornamelijk Frans gesproken werd.

De vrijdagavond eetclub
                                                        Vanmorgen dus weer , je raadt het al , regen regen en geen zonnetje te zien.Had volgens de routebeschrijving na vijf km een dorpje tegen moeten komen , de weg werd steeds  meer onbegaanbaar en veranderde in een complete blubberpartij waar ik bij iedere stap weer blij was dat ik mijn schoen weer van moeder aarde terug kreeg.
Lekker bakkie
Dit schoot niet op zeg , zat ik ongemerkt toch weer op de GR.Na lange tijd ploeteren zag ik ineens de bewoonde wereld en tot mijn verbazing was ik ineens een dorp verder aanbeland.Ben gelijk de enige bar /restaurant ingedoken om het te vieren met een bakkie.
Vanaf hier doorgelopen naar Wasigney waar een slaapplek zou zijn met Nederlands sprekende mensen.Rue de l'Eglise 7 .Ik zoeken daar rond de kerk en blijkt het 3 1/2 km terug te zijn in Grandchamp.Degene waaraan ik het vroeg heeft mij even met de auto gebracht en nu zit ik bij Jos uit Tilburg en Kristel zijn Luikse vriendin in hun mooie boerderij.


GEKUST!!!!!!

Enige dagen terug moest ik onderweg mevrouw de Bruin even op het station afzetten en draaide ik mijn achterwerk in het struikgewas om toch nog even privacy te hebben bij het afscheid nemen.
Bij het uitstappen toucheerde zij een brandnetel die daar verscholen stond en  beleefd boog en mijn kont kustte.

Dus mocht u later horen dat men een Hollandse pelgrim zag lopen in Noord-Frankrijk die telkens aan zijn kont liep te krabben kunt u met een gerust hart zeggen dat u hem kent.
De dader!


.

9 opmerkingen:

  1. Barbara09:23

    Haha ik zie het al helemaal voor me met Mw. De Bruin. En dan met achterlating van een jeukend iets op je kont als dank :-) Wat betreft het 5 gangen diner, klinkt goed. Jammer en erg vervelend van de regen hè. Vandaag succes en wandelde weleer. Dikke knuffel XXX en heel veel liefs Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn. Dat er zoveel Nederlanders in Frankrijk zijn, maar je kunt ook goed je Frans oefenen, als die Hollanders er niet zijn. Wat een avonturen maak je toch mee hè! Ik hoop wel dat het weer eindelijk eens meezit, want al die Cats' and Dogs is ook niks.
      Veel plezier maar weer op je volgende etappe!
      Liefs van je sister

      Verwijderen
  2. Hoi Geert,

    Weer zitten lachen om je verslag, je maakt wat mee onderweg, hoop dat het wat minder gaat regen de komende tijd, grtjes Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem15:20

    Ha die geert, heb weer genoten van je verhaal. Keep on going. Zo wandelend, schrijvend, en en ben je al aardig gevorderd. Ik hoop dat je snel minder blubberige toestanden krijgt. Groetjes en xx rina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem22:08

    hoi geert,wat een geluk dat het geen stier was,anders had het heel anders af kunnen lopen.
    je kan ook beter op het golfterrein afscheid nemen van mvr de bruin want daar groeien waarschijnlijk geen brandnetels ,al is het wel uitkijken voor die golfers die hole in one willen spelen als jij net afschijt neemt.ik hoop dat het weer beter wordt ,dat is in ieder geval prettiger wandelen.
    gr.jacques,ma,natasja en george

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geert, als je ooit een boek gaat schrijven, neem deze mensen dan als co-writers, die kunnen er ook wat van, met die hole in one.... Als afschijt... Wel de spellingscontrole uitzettunnn....

      Verwijderen
  5. Hé Geert, Van Lieneke je site doorgekregen. Super leuk om je zo te volgen, je maakt heel wat mee zeg.
    Hopelijk krijg je nu iets beter weer. Blijven bloggen hoor, wij genieten mee. groetjes en heel veel succes Ronald en Belinda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dikke pret hier met je verhalen Geert,veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. sandra14:34

    Hoi Geert, ik heb van belinda je site doorgekregen. Wat leuk zeg om je zo te volgen, wat maak je een hoop mee tijdens het wandelen.ik blijf je volgen succes en wandelse sandra x

    BeantwoordenVerwijderen