zondag 17 juni 2012

Dat is wel erg luxe

Markthal  in Wassigny,was vroeger ook het gemeentehuis.
Vandaag ben ik van Wassigny naar Bazancourt gewandeld.De patron van de gite heeft mij vanmorgen na het ontbijt afgezet in Wassigny waar ik gisteren gestopt was.Was heerlijk uitgerust en lekker geslapen in zijn gasthuis voor mij alleen.We hadden afgesproken dat ik nog een nachtje zou blijven en dat hij mij zou ophalen als ik op mijn bestemming van de dag was
.
Dus vandaag liep ik met een klein rugzakje en kon even lekker doorstekkeren oftewel zoals op het W4Wforum gezegd wordt effe Marcel Dekkeren
Marcel heeft net 1 streep minder in zijn pyama dan ik en kan erg hard en lang lopen.Als we dit vaker gaan gebruiken komt hij nog in de dikke van Dale.

Stilletjes had ik gehoopt dat Jos mij met zijn antieke Pantermotor met zijspan kwam halen , maar helaas.
Onderweg door een aantal dorpjes gewandeld en in het begin tussen de bomen en weilanden .Inmiddels ben ik al zo ingeburgerde dat ik hele gesprekken met deze beesten voor en zij komen vaak met z'n alle naar mij toe om effe gedag te zeggen.Vanmorgen heb ik ze een beetje gerangschikt voor een groepsfoto.erg leuk om te doen en ze waren heel gewillig.
Alleen jammer dat ze allemaal vooraan willen staan.

De koeien poseren maar wat graag.....
Later werd het landschap een beetje minder levendig en liep ik tussen de akkers met graan en koolzaad door.Ook stonden er windmolens en toen ik de boer tegenkwam en een geanimeerd gesprek met hem voerde vertelde hij dat die krengen wel veel stroom gebruikten maar toch wel een aangenaam briesje konden voortbrengen.Nou dat geloofde ik natuurlijk wel , tenslotte lopen er dikke kabels heen.
Korenveld met windenergieke palen
Hij vertelde dat het anders te warm werd op de akkers om te werken.Ook gebruiken ze die molens om bij te veel regenwolken deze weg te blazen ,meestal richting het noorden. België en Nederland kunnen genoeg regen gebruiken zei hij en het is beter dan de methode die ze in de Oekraïne gebruiken waar ze raketten met chemische troep de lucht in te sturen om te voorkomen dat die over het paard getilde miljonairsjochies nat worden als ze tegen een balletje lopen te trappen.

Morgen begin ik weer in Bazancourt en hoop dan Reims te halen.Daar in de Kathedraal kan ik me melden bij de Franse Jacobsvereniging, die dan ook voor onderdak en verdere route informatie zorgt.

Het leuke van het platte land hier is dat het s'nachts echt donker is.
Prachtig die sterretjes
Ik moest vannacht even het residu van de fles wijn lozen en keek mijn ogen uit naar die prachtige sterrenhemel.

9 opmerkingen:

  1. Anoniem11:02

    Wat een leuk verslag!!! Succes en met de honden, katten en koeien!

    Groeten carolien w4w forum

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie groepsfoto hoor.....terug naar de Zeestraten roots;)
    Ook wel lekker als je een dagje zonder al je bagage kunt rondlopen en weet waar je 's avonds weer kunt slapen!Succes met je volgende etappe!

    l'amour de votre sœur

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet te veel "MarcelDekkeren", want dan zie je niet zoveel onderweg.:)
    Geniet er zoveel mogelijk van om onderweg te zijn.
    bon courage
    Jeltsje W4W-forum

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Barbara17:05

    De dames hebben weer erg hun best gedaan hoor voor je. Mooie route gisteren gemaakt en lekker licht. FF rust voor de heupjes en rug. Jammer van de motor, maar wie weet, wie en wat je nog tegen komt. Dikke kus en een extra knuffel van Luka

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem21:32

    Hoi Geert ,
    Heb net voor het eerst al je verslagen gelezen. Wat heb je al veel meegemaakt en wat ben je al ver.
    In 2001 liepen we allebei de Vierdaagse; jij alleen een stukkie meer dan ik en nu in 2012 lopen we allebei naar Santiago, alleen jij weer een stukkie meer dan ik.
    Afgelopen woensdag 13 juni ben ik in Santiago aangekomen na 35 wandeldagen en 800 km in de benen. Wat een geweldige ervaring.
    Je schrijft dat je nu in Reims bent aangekomen in je mail.
    Geert , je schrijft hartstikke leuk, ik zie het allemaal zo voor me.
    Ik ga je op de voet , gekke uitdrukking eigenlijk, volgen.
    Bij mij moet alles nog een beerje bezinken, maar het is een ervaring en avontuur dat niemand me meer afneemt.
    Geert , hou je haaks en succes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat doe je goed met dat ene streepie meer Geert,dikke pret hiero

    Ed (Stetson)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieneke08:40

    Hoi Geert, Ja die koeien zijn geweldig, en de gesprekken altijd opwekkend.Je frans gaat er echt op vooruit en de uitleg van de windmolens is een zeer goede vertaling.Martien is ook weer thuis en doet de groeten aan zijn zwervende buutman, Aurevoir Lieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handen-&Voeten Werk09:34

    Hey Geert,
    hier dan eindelijk je podoloog,hoop dat je nog steeds met je hoofd in de wolken loopt (door je hoge zolen natuurlijk) je schrijft geweldige ervaringen op zodat je eigenlijk meteen je wandelschoenen wil aantrekken, maar ja al die andere voeten he.... heel veel suc6 en geniet ervan. Groetjes Leny de Vos

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem11:47

    Hoi koeienfluisteraar,

    Christelle en ik hopen dat jouw reis verder voorspoedig verloopt, en dat het leven al haar moois aan jou mag openbaren.
    Wij vonden het fijn jou een paar dagen op de boerderij te hebben, en denken geregeld met een glimlach aan jou terug.
    Wij zouden het leuk vinden als je ons een kaartje stuurt bij aankomst in Santiago, om te vernemen dat je je doel bereikt hebt.
    Doe het goed, Stay Human,

    Lieve groet,

    Jos & Christelle, ferme Quatre Mains,Grandchamp.

    BeantwoordenVerwijderen