donderdag 7 juni 2012

En wat volgde ......België

Hier waren de pijpen net gestolen
Maandag was het wat men noemt hondenweer en het goot pijpestelen.
Nooit begrepen wat het met elkaar te maken heeft , maar het regende dus erg hard, zodat ik besloot de kortste weg naar de grens te nemen via Bergen op Zoom naar Putte.De mooiste weg is via Huijbergen maar dan loop je door het bos te glibberen en blijft het nog uren nadruppen.
Zo'n kilometer of 28  rechtuit, en gezien de heerlijke weersomstandigheden leek mij dat wel genoeg.


Cootje bracht even mijn camera die ik vergeten was..........

 In Bergen op Zoom bezocht ik ijssalon Emma waar ik vriendelijk onthaald werd ondanks dat de vloer gelijk gedweild moest worden. Ik bestelde koffie met appeltaart en wat schertst mijn verbazing......geen appeltaart.
Inplaats daarvan wel een heerlijke warme appelbol ,
Lekker bolletje......











 zo zie je maar "alle nadelen hebben ook z'n voordelen".
Bij het vertrek had ik nog een leuk gesprekje met Adriaan de eigenaar van de salon en hij vroeg mij het adres van mijn blog en gaat deze volgen zei hij . Dus bij mijn volgende bezoek aan de ijssalon gratis koffie ?

Snel Bergen O.Z. weer uit en op weg naar Putte waar ik op camping Hazeduin mij telefonisch aanmeldde en snel mijn tentje opzette. Gelukkig was het inmiddels gestopt met regenen en heb daar na een lekkere salade met bijbehorend biertje (speciaal saladebier erg lekker) in Taverne "De Heusche Bollaert"  lekker geslapen.

Dinsdagmorgen weer bijtijds op en op weg richting Antwerpen .Ik wilde graag nog bij een inmiddels ex-collega die daar woont in zijn brievenbus pissen , maar ik wist zijn adres niet. Tenslotte als politicus kan je dat ook ongestraft , dus waarom ik niet, En dat allemaal om een krat Belgisch bier die hij voor mij zou meenemen.

Uiteindelijk kwam ik in Wijnegem terecht waar volgens een man die ik onderweg wel een slaapplaats te vinden zou zijn. Geen vuiltje aan de lucht dus ......alleen kon ik niets vinden en anderen die ik het vroeg konden mij ook niet helpen.
Leuk uitzicht vanuit mijn tent
Dus wandelde ik lekker verder op zoek naar een plekje en zag achter een hek en een dikke rij bomen een park met heuveltjes en mooi glad geschoren gras...Dus zodra ik een lager stuk hek zag sprong ik erover en ging op zoek naar een geschikte plek om mijn tentje neer te zetten.
Zo tegen de bosschage leek mij wel ideaal .Inmiddels was het al half negen en lag ik in mijn tentje een beetje bij te komen en zag uit mijn ooghoek  iemand uithalen en hoorde pok.Jawel hoor : ik stond op een golfbaan en ook 's avonds ging dat gewoon door.Ik zag dat helemaal voor me dat de golfspelers bij terugkeer in het clubgebouw zouden vragen of dat iets nieuws was in het golfparcour , dat groene dingetje tegen de bosrand en dat er iemand met zo'n golfkarretje mij eraf kwam smijten.
Maar .....niets van dat al en uiteindelijk heb ik kunnen genieten van huppelende konijntjes en fluitende vogels om mij heen totdat om 7 uur 's ochtends de rust verstoord werdt door twee grote grasmaaiers en ik maar maakte dat ik weg kwam.

En wat schertste mijn verbazing binnen 300 meter passeerde ik een motel!!!!

Deze dag had ik Mechelen op het programma staan en dacht slim te zijn en langs het spoor te blijven lopen .
Deze klei was echt vet!
Van Antwerpen was een keurige fietsroute richting Mechelen dus dat kon niet verkeerd.Eigenlijk had ik bedacht om de GR paden te volgen en heb dus een GR paden overzichtskaart van België bij me ,maar dan moet je ook nog een kilo beschrijvingen erbij kopen en meesjouwen. Plus het feit dat het erg nat is op dit moment , dus ........fietsroutes.Tot Kontich kazerne  ging dat prima  en toen stond er een bordje dat de rest van het traject nog in ontwikkeling was.Na een lekker bakkie troost in een cafe op het stationsplein besloot ik het er maar op te wagen  en ging voorbij het bord wegomlegging en verboden toegang
.Ik wilde gewoon het spoor volgen dus....kwam ik na 500 meter in de Belgische vette klei terecht en was nog steeds zo eigenwijs dat ik van bult naar bult probeerde te stappen.Uiteindelijk kwam ik bij het einde van de werkzaamheden bij een piepklein kapelletje en had ik een half rondje door de klei gebanjerd en was geen meter opgeschoten.Gelukkig regende het de hele dag al de bekende cats and dogs en spoelde de meeste klei weer van mijn schoenen.

Uiteindelijk belandde ik in Mechelen waar volgens de stadsplattegrond zich wel twee "refugee's"waren van twee verschillende orde's.Bij beide heb ik aangebeld , maar volgens mij zijn ze beide veranderd van bestemming en werd er niet opengedaan.
Eerst maar een lekker biertje gedaan op het plein in het centrum en daar gevraagd voor slaapplaats.
Dat werd dus een jeugdhotel , daar ben je nooit te oud voor kennelijk.
Ik deelde daar een kamer met een andere pelgrimganger , de eerste die ik ontmoette.
Het was Andre uit Bodegraven , die een dag langer onderweg was dan dat ik ben.
Het was voor hem ook allemaal nog iets nieuw en had veel vragen en verhalen.Toffe peer en hij snurkte nieteens zo erg hard!

Vanmorgen scheidden onze wegen, hij via de autoweg naar Brussel met zijn zere teen , en ik naar Leuven waar ik nu maar weer in een hostel zit,(kon de golfclub niet vinden)
Andre's laatste vraag vanmorgen was of het beter was om iets gebogen te lopen met je rugzak of meer rechtop.Heb maar gezegd dat hij moest doen wat het beste aan voelde maar bedacht onderweg dat ik beter had kunnen uitleggen dat ik gezien de lage rentestand van het ogenblik om niet te veel vermogen in te teren ik altijd dubbeltjes loop te zoeken.

Vandaag was het zowaar droog en zag onderweg de thermometer op 24 graden staan.Ik liep de hele dag een rechte saaie weg van Mechelen naar Leuven met langsrazend verkeer en heb nu het gevoel dat ik voor zeker 50 euro accijns heb opgesnoven.Bahhhhh
Morgen probeer ik toch maar een stuk van de GR te lopen richting ...........Namen

En nu  op zoek naar een lekker biertje (het zal zeker een Belgische worden)

Ik probeer om nog wat foto's te plaatsen ,maar soms ben ik niet alleen dislectisch maar heb ook een aan val van digibetisme, maar ooit komt het goed/

Bedankt voor al jullie lieve en leuke reacties die geplaatst worden .






10 opmerkingen:

  1. Anoniem19:59

    Hey held!

    Wat maak je nu al een hoop mee zeg. Wel jammer dat het je niet lukt om een stuk appeltaart te veroveren, normaal gesproken haal je die overal vandaan! Heel veel wandelplezier gewenst, zet hem op! Ik volg je op je blog.

    Groetjes, xxx, Carien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem21:00

    hoi Geert ,je had even kunnen bellen voor het adres in antwerpen,dan had je ook nog een grote boodschap door die gleuf kunnen schuiven en had je van mij die krat belgiesch bier wel gehad.ook jammer dat je moest uitrusten anders had je nog een potje kunnen golven.ik dacht aan jouw met dat varken op je rug toen we een lekker varkenshaasje aan het eten waren.ik hoop dat hij inmiddels wat lichter word.nou geert sterkte maar weer tot de volgende keer.gr jacques

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Barbara01:15

    Hoi Geert, wat ben je toch weer lekker eigen wijs he, door de modder te gaan haha. Morgen ben je al weer een week onderweg en kijk wat je allemaal al hebt gedaan, echt respect hoor lieverd. Zet hem op ik volg je route. dikke kus Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nicolet12:57

    Geert, je kan wel een boek schrijven over je tocht!! Wat kan jij leuk schrijven!! Ik hoop dat je nog veel mooi weer zult hebben, er was hier net een plensbui, maar verder gaat het wel, denk dat het bij jou ook wel gaat vandaag. Neem vanavond maar weer een lekker Belgisch biertje, ik hoop wel dat je ondertussen genoeg dubbeltjes gevonden hebt??
    Liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bernard (w4w)15:39

    Geert, van Mechelen naar Leuven via die drukke baan. Dat is inderdaad niet de aangenaamste route en er is nochtans een prima alternatief. De Leuvense vaart loopt ook van Mechelen naar Leuven, daar is het veel rustiger en gezelliger lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. geert, wat schrijf je het leuk zeg, alsof we er bijna bij zijn. toch wel handig he dat je geen pijlen hoeft te volgen.groetjes sabine w4w

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi hoi,

    Net even je Blog zitten lezen en wordt door lampie natuurlijk op de hoogte gehouden. Ik hoop dat het bij jou beter weer is als hier. Succes he!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieneke21:00

    Hoi Geert Vandaag alweer een week onderweg en al in België. Hier zware stotm uit het zuiden dus voor jou tegen wind. Maar elk nadeel heb z'n voordeel. Wandel lekker door naar Frankrijk, je spreekt de taal dus dat komt goed uit. Groetjes Lieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem09:05

    ha die geert, gaat goed zie ik wel! na zo'n maandag kan het alleen maar beter worden!
    ook duidelijk nog verborgen schrijverstalenten! leuk om te lezen.
    wie weet kruisen onze wegen nog in het franse onderland, voor nu: heel veel plezier en goeie wandelbenen.
    bisous, cootje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ploeterend door de Belgse Bergen
    Hijgend door de Belgse klei
    Stiekem denken we met z'n allen
    Liever Geert dan wij.....

    BeantwoordenVerwijderen