dinsdag 22 mei 2012

Proefkamperen





Het afgelopen weekend stond in het teken van testen van mijn kampeeruitrusting en kijken wat ik verder nog nodig zou kunnen hebben.
Zaterdag ben ik vanuit Hoek van Holland naar Maasland gelopen naar de kampeerboerderij Bouwlust van de familie de Vette ,waar ik met mijn zoon wel eens gekampeerd heb.
Zij waren toen net begonnen met kamperen bij de boer en ik ontdekte toen dat het grenst aan het "Kraaiennest" , de boerderij van mijn opa  en oma .
Inmiddels was het daar flink verbouwd en uitgebreid en een stuk drukker dan toen.
Toen ik mijn eenpersoonstentje had neergezet hoorde ik een kleine meid tegen haar moeder zeggen dat ik daar nooit inpaste.Maar dat valt best nog wel mee zolang je je schoenen en tas maar onder de luifel parkeert.

Op weg naar Maasland was ik eerst even in De Lier bij Wim v.d. B. langsgegaan waar ik een boekje van had geleend die zijn broer geschreven had nadat hij naar Santiago en terug was gelopen vanuit Nederland.
En dat in slechts 5 maanden........
Ik had Wim ontmoet in Januari tijdens een wandeling en hij vertelde er toen zo trots over dat ik het graag wilde lezen..

Het slapen in mijn tentje was wel even wennen , een slaapmatje van pakweg 2 cm dik ligt toch wel even iets anders dan het matras thuis en deed wel effe "au"aan de heupjes.
Maar misschien wil ik straks niet anders meer...

Ondanks de loeiende koeien achter mij , het feestje in de hooibarg naast mij en de regen en onweer heb ik toch nog wel geslapen.

Zondag ben ik via cafe Vlietzicht door Midden-Delfland naar "Kandelaar "gewandeld (prachtig gebied zonde dat het zo door de politiek verkwanseld wordt).
Bij "Vlietzicht even een bakkie gedaan  en binnen met de eigenaar een stiekum shaggie zitten roken .
Ik vertelde hem dat ik al in de tijd dat ik in discotheek "Vlietzicht"werkte van plan was om cafe "Vlietzicht"te bezoeken en dat ik dus eigenlijk zo'n 30 jaar onderweg geweest was om er te komen.

In "Kandelaar"(gehucht aan De Schie tussen Delft en Schiedam) nog even kennissen opgezocht die ik al heel lang niet gezien had.Waar het wandelen niet goed voor is.......

Uiteindelijk onder de A13 door en langs de Ackerdijkse plassen richting Berkel gelopen terwijl ik naar Bergschenhoek moest.
Maarja , een kleinigheidje hou je altijd.
Ik verdwaal zelfs nog in mijn eigen broekzak als ik niet goed oplet..
Onderweg een hoop vogels gezien die ik echt alleen uit het boekje kende.
Het was een lawaai van jewelste al die loeiende koeien ,mekkerende schapen,kwakende kikkers en dan al die verschillende vogelgeluiden nog.Wat heerlijk om daar van te mogen genieten.

Uiteindelijk toch nog Luka en haar ouders terecht gekomen(bedankt Sjoerd) en later bij Barbara gegeten en met tram en trein naar huis gegaan.

Het leermomentje van de dag was toch wel beter op de weg letten en iets van navigatie opzoeken.




5 opmerkingen:

  1. Anoniem17:03

    Hoi Geert leuke tent, dit is dus je huis voor de komende maanden. Dat gaat wel lukken Groetjes Lieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nicolet22:30

    Leuk,...Vlietzicht... De Kandelaar...ik hoop dat je onderweg ook zo kunt genieten van al de verschillende streken, natuur, mensen en dieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gerty en Frank22:19

    Hallo Geert
    Geweldig dat de tocht nu gaat beginnen. Nog een paar dagen. Echt spannend. Ik zou het op de fiets al te ver vinden en ben toch een fietser, maar ja. En naar Bergschenhoek verdwalen is sneller gebeurt dan verkeerd lopen naar Santiago etc. We wensen je erg veel succes en zullen je volgen op deze blog.
    Sterkte en veel succes

    Gerty en Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Essie from duh Peppolwee14:51

    TomTom voor de wandelaar met zonnepaneeltje mischien wel wat voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, maar ik las natuurlijk later dat je voor de weigerende TOmTom had gekozen.......tsjaaa, als het aantal kilometers je niet uitmaakt???
      Hoop dat je thuis bent voordat Luka naar school gaat ;-)

      s.

      Verwijderen