zaterdag 14 juli 2012

Even op de plaats rust

Gisteren ben ik aangekomen in Aubusson nadat ik de nacht doorgebracht had op een veldje tegenover het voetbalveld in Bellegard en Marche.
Ik volg nu de kleine wegen die de dorpjes en gehuchten aan elkaar rijgen als parels aan een snoer.
Zoals gewoonlijk was de eind etappe weer een flinke klim ,maar gelukkig minder dan die dag ervoor toen ik in Evaux les Bains aankwam en op het laatst met mijn hoofd in de wolken liep.Ik zag op grote afstand een gigantische kerk staan boven op de berg,een prachtig gezicht was dat.
Hoe dan ook op weg naar Bellegard en Marche kreeg ik een beetje last van mijn linker enkel en besloot om de volgende dag iets rustiger aan te doen en te stoppen in Aubusson.
Zogedacht en zo gedaan.Kan het wel zeggen ,maar er luistert toch niemand naar mij en de koeien zal het worst wezen.
Hier aangekomen was mijn enkel iets opgezet en pijnlijk en ben naar de eerste hulp in het ziekenhuis gegaan.
De dokter heeft even gevoeld en gekeken , de zuster mijn enkel gekoeld en gemasseerd  ,en de receptioniste de rekening opgemaakt.Toch weer goed voor de werkgelegenheid zullen we maar zeggen.
De dokter vond het nadat hij mijn verhaal over mijn wandeling gehoord had  beter om maar een paar dagen rust voor te schrijven en mijn enkel 4 keer per dag met een zalfje te masseren.

Dus ben ik s avonds in de kroeg gelijk maar gaan zoeken naar iemand die dat wil doen.
Je moet wat doen met deze onverwachte vrije tijd.
Vandaag dus heerlijk uitgeslapen , wasje gedaan en nu effe schrijven.De enkel voelt wel wat stijf aan dus gaan we nog even door met masseren en ga ik maandagmorgen weer rustig op pad.

Nog 90 km naar Limoge en dan kan ik de pelgrimsroute weer volgen.

3 opmerkingen:

  1. Dan maar ff met je pootje af en toe een beetje omhoog en masseren, hoop voor je dat het maandag weer beter gaat, en dat je op je "vrije" dagen beter weer hebt dan hier ;-).

    Grtjes Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Barbara13:35

    Lieve Geert, was blij even je stem te horen. Neem je rust, lekker op een terrasje, met koffie taart of een biertje en misschien vindt je ook nog een Franse schone om je enkel te masseren :-) liefs en kus Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Geert, neem voldoende rust, anders blijf je er misschien last van houden... Ik begreep van Bar dat het weer nog steeds niet meezit, het is gewoon weer een rare zomer, hier is het ook fris en regenachtig...maar ze geven voor het eind van de week weer beter weer op.
    De familie is uitgebreidt met een prachtig meisje, ik ben heel blij met mijn lieve kleinkind!! Ben er met moeders geweest en ze vond haar zo schattig!
    Ik hoop dat je enkel snel herstelt en dat je weer verder kunt tippelen..
    liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen