vrijdag 20 juli 2012

Kort dagje.........

Vanmiddag kwam ik aan in Aixe Sur Vienne en zag ineens dat er 50 meter verder een camping was.Dus kon ik kiezen of stoppen voor vandaag of nog 9km doorlopen en hopen dat de eventuele aanwezige camping niet 5 km verder was.
Dus was ik vandaag voor de verandering vroeg uitgewandeld.
Het voordeel hiervan is dat ik nu gewoon even rond kan kijken en mijn ding doen (zoals effe mijn blog bijwerken)en misschien morgen eens vroeg op pad kan gaan.Ook een wasje doen is s'middags handiger dan laat op de avond.
Gezien de af en toe dalende regenbuitjes droogt de was niet echt hard als het op mijn rug te drogen hangt tijdens het wandelen.

Toen ik eergisteren voordat ik vertrok nog even een kopje koffie dronk in Bourganoff , kwam er een Engels stel naast mij zitten met hun (schoon)moeder.Ik bood haar mijn plaats in de schaduw aan omdat ze het nogal warm had.
We raakten in gesprek en de man vertelde dat hij het heel speciaal vond wat ik doe en wilde mij interviewen voor de lokale radio in de plaats waar hij woonde in Engeland.
Dus binnenkort breek ik internationaal door.Maar ik ga niet naast mijn schoenen lopen hoor , daar zijn ze veel te duur voor.

Na een flink dagje wandelen kwam ik in St.Leonard De Noblat aan en streek neer op een terras van een restaurant.Tijdens het eten kwam er een Nederlands stel naast mij zitten die in De Morvan een vakantie huisje hebben.Ik vond het leuk om weer eens gezellig Nederlands te praten en heb er nu weer twee volgers bij.

Helaas moest ik nog even een uurtje verder lopen naar de camping die aan een riviertje met waterval lag.
Ik dacht dat ik daar geen last van zou hebben , maar het duurde best wel lang voordat ik de slaap kon vatten.S morgens werd ik verrast met een lekkere kop koffie door de buren naast mij ,die met hun oldtimercamper vanuit IJsselstein op vakantie waren in Frankrijk.Erg gezellig en uiteraard een lekker bakkie.
Sorry weet even niet meer hoe je Ijsselstein schrijft .

Vanaf St Leonard De Noblat kwam ik plotseling weer de route tegen met de Camino schelpjes.
Het leek wel of  Larissa en Sabrina van W4W op mijn linker en rechter schouder zaten en mij de weg influisterden.Uiteindelijk zag ik in de verte Limoge , mijn einddoel van de dag liggen.
Maar natuurlijk moest ik nog even een uurtje omlopen omdat er een snelweg tussen lag.Effe jammer dus.
In Limoge keek ik in het Routeboek van Francois Lepere en zag dat ik bij het seminarie kon slapen.Alleen dat hij het slecht  had aangegeven op de bijbehorende kaart.Moest dus even zoeken en kwam pas na negenen aan en kon gelukkig nog naar binnen.

Vanmorgen de stad doorgelopen ,de kathedraal bekeken de botanische tuin met het bijbehorende museum en het gigantisch mooie Benedictine station.
Heerlijk zitten genieten van al de mensen om mij heen terwijl ik op het terras van mijn ontbijt zat te genieten.

en nu ..............ben ik hier



3 opmerkingen:

  1. Hoi Geert,
    Van Michelle hoorde ik waar je mee bezig bent. Super zeg! Dat is nou iets waarvan veel mensen zeggen dat ze het ooit eens willen doen, terwijl het er nooit van komt. Maar jij doet het dus gewoon.
    En dan nu zo'n beetje op de helft denk ik. Veel succes op de andere helft en ik wens voor je dat je enkel zich een beetje koest houdt.
    Ga je stukjes volgen, vind ze erg leuk om te lezen.
    Groetjes van
    Petra van Geel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem11:20

    Gelukkig maar dat je af en toe van dat soort engeltjes hebt he. Maar Larissa en ik waren echt nog in Nijmegen aan het ploeteren. Maar allebei met een positief resultaat. Zet hem op en geniet ervan. groetjes sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So, he dat is leuk een heus interview on the radio nice, je ontmoet wel leuke mensen onderweg zo te lezen en een dagje vroeg stoppen is toch ook niet zo erg voor een keer, is het een beetje relaxt.
    Hoop dat het met je enkel beter gaat, en ga door met schrijven je blog is leuk om te lezen.

    Grtjes Toos.

    BeantwoordenVerwijderen