woensdag 18 juli 2012

Sterretjes gezien

Vanacht heb ik de nacht doorgebracht in Bourganeuf in het gebied Limogin.Gisteren toern ik aankwam volgde ik de borden camping municepal , oftewel gemeente camping.Helaas bleek na ruim een kilometer dat deze was opgeheven en moest ik weer een takkeeind terug omhoog klimmen om in het centrum te komen.Erg fijn aan het eind van de dag met een enkel die nog steeds vervelend doet.Na een bezoek aan een restaurant en even rondgekeken te hebben zag ik vlak bij de kerk een parkeerterrein voor campers.En daar was ook een grasstrook bij waar mijn gigantische tent natuurlijk wel oppaste.De campeneurs waren allen Fransen die wel een beetje raar opkeken toen ik mijn tent op ging zetten.Maar dat was meer hun dan mijn probleem.Vanacht moest ik kleine Geert even uitlaten en was aangenaam verrast door een gigantische sterrenhemel.Gezien het feit dat ik aan de rand van van de glazen stad woon met gigantisch veel lichtvervuiling van de assimillatie verlichting enerzijds en de industrie op de Maasvlakte anderzijds is dat voor ons onmogelijk om zo veel sterren te zien zonder dat je hard je hoofd stoot.

Ik heb redelijk kunnen slapen en zeker nadat een groep jonge giechelende meisjes uitgegiecheld waren en naar huis moesten.
Alleen werd mijn nachtrust verstoort door een van de campeneurs die ondanks alle isolatie van de camper en de afstand van zeker 15 meter zo hard snurkte dat ik verwachte dat er nog maar een klein campertje over zou zijn vanmorgen.Maar dat viel mee.

De afgelopen twee dagen ben ik van Aubusson via Bainze dus in Bourganeuf beland en heb in Bainze een hel jeugdherberg tot mijn beschikking gehad [dacht ik] ware het niet dat de recreatiezaal in gebruik genomen was door de plaatselijke snordragende huisvrouwen die daar een video avond hadden.Was effe schrikken ,maar ik ben er nu weer overheen.
Het werd trouwens na drie dagen wel weer tijd om Aubusson te verlaten , als alle notaire alcoholisten  je bij je naam gaan noemen kun je beter maar snel vertrekken.
Ik heb nog wel een hoop mensen ontmoet met een verhaal , maar wat in Aubusson is ,moet in Aubusson blijven.
Maar  gezellig was het in iedergeval wel.
Zeker omdat het nationale bevrijdingsdag was met optredens op straat en andere activiteiten.

En nu op weg naar Limoge , waar ik nog wel twee dagen over zal doen en dan weer op het goede pad ben.Ik hoop dat mijn enkel zodanig herstelt dat ik deze tocht kan voortzetten ,dus moet ik op tijd mijn rust nemen en is het tempo er wel een beetje uit.

We zullen zien.

3 opmerkingen:

  1. Anoniem01:01

    Hoi Geert,vervelend van je enkel,doe je wel voorzichtig na dat feestvieren in Aubusson! Wij wensen je veel succes en hopen dat je snel weer in je tempo zit!! Liefs Mathieu en Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Barbara10:01

    Hoi Gerardus, af en toe feesten tussen door is ook een welkome afleiding toch? Al is de reden daarvoor niet zo leuk. Heb je nog geen bierbuikkie? Ik hoop dat je er rekening mee houdt, want je bent zo'n doordouwer. Nu een wat langzamer tempo he. Liefs Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Geert,
    Ik hoop dat je enkel langzamerhand beter aanvoelt en je weer wat makkelijker tippelt, je moet nog een end eer je in Compostella bent....
    Maar gelukkig heb je genoeg vakantiedagen, een paar extra is vast geen probleem ;))
    Je bent in elk geval in een mooie omgeving en het weer wordt hier wat beter... dus bij jou zal het ook wel gaan.....
    succes met je volgende tippel!!
    liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen