maandag 9 juli 2012

Het was een shitdag

Vandaag zat het niet echt mee,vanacht wildgekampeerd op een veldje me gras wat zeker twee kontjes hoog was.Met al het kruipend en vliegend gespuis daarbij natuurlijk.Ik wilde Montret bereiken maar het was al laat en ik was het zat.Dus ik besloot maar te stoppen op dat veld.Vanmorgen na500 mtr kwam ik een camping tegen met welgeteld 1 caravan.plek zat dus .........

Na nog even rondgekeken te hebben in Montenet ,een plaats vlakbij , ging ik op weg richting Montmaraut en Commentry was mijn doel van deze dag.
In Deux-Chaises besloot ik toen ik langs een Routier liep even te gaan eten omdat mijn broek nu wel erg van mijn kont begint te glijden.Teveel en te vaak leven op een noodrantsoen is toch niet zo goed voor de lijn heb ik gemerkt.
Na het eten vervolgde ik mijn weg en al gauw kondigde mvr. de Bruin aan dat ze niet verdere meewilde en wel onmiddelijk wilde uitstappen.
Dus schoot ik snel achter een boom en in een greppel en liet haar snel gaan.Een kleine drie uur later was ik bij Montmaraut bij een toeristeninformatiepunt aangekomen en wilde een colaatje uit de muur trekken.
Ik greep naar mijn kontzak en taste in het niets.........paniek ...mijn portemonee kwijt met geld en bankpas!!!!!
Mevrouw de Bruins plotselinge afscheid schoot door mij heen........shit  toen is hij uit mijn zak gegeleden.
8 km terug.......Ik ging in mijn beste Frans in overleg met de Toeristenmevrouw die niet zo n oplossend vermogen had.Daar was ze niet voor aangenomen en ook niet voor haar Engels.
Toevallig verscheen er eeen Nederlandse Mvrouw waar ik mijn plrobleem aan voorlegde en vroeg of zij mij wilde rijden naar de plaats delict.NEEE daar begin ik niet aan zei ze en ik bedankte haar voor haar barmhartigheid.

Uiteindelijk heb ik onder protest mijn rugzak achter gelaten bij de toeristen mevrouw en ben maar in speedmars op en neer gelopen naar de plaats delict waar ik gelukkig mijn portemonee terug vond in de greppel............

7 opmerkingen:

  1. Wat een geluk dat ie daar nog lag... inderdaad wat een shitdag;)...maar snel weer vergeten en morgen vol frisse moed weer heerljk gaan wandelen!!
    liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem21:06

    Jeetje van de vriendelijke medelander moet je het maar hebben zeg! Succes met de verdere tocht.

    Groet, carolien w4w

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sandra01:10

    goh wat een geluk dit overkomt je geen tweede keer succes verder
    groetjes sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi lieverd, pas voortaan op he als je mw. de Bruin gaat uitlaten, nu was het maar 8 km. Fijn idd dat sommige mensen zo behulpzaam zijn. Daar heb je wat aan. Wandelse verder en pas goed op. Liefs en in gedachte bij je Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem11:25

    O, wat een drama van je portemonnee, maar wat een geluk dat je m weer terugvond.
    Veel sterkte weer op je verdere reis!
    Groeten van Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn hè,die meelevende medemensen,bah...

    Blij voor je dat je je portemonnee gevonden hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hee Geert, misschien kun je de volgende Mevr.de Bruin bij die Nederlandse barmhartige op de stoep leggen of zo..... ;-))

    Eind goed al goed gelukkig, sterkte maar weer!

    Groetjes, Es

    BeantwoordenVerwijderen