donderdag 5 juli 2012

Eindelijk weer .......alleen op weg

Na van iedereen afscheid genomen te hebben ging ik alleen op weg richting Issy L Eveque waar Jean Louis ,Moos en Coco wonen.
Moos is een vriendin van Barbara en ook oudcollega en twee jaar terug zijn we hen wezen opzoeken.Ik had bedacht om daar een paar nieuwe schoenen heen te sturen en dan op te halen.Twee vliegen in een klap ,want ik kom daar graag weer terug.
Het was 118 km dus een flinke tippel die ik uiteindelijk in vier dagen gedaan heb .Het leuke van alleen lopen is dat je toch makkelijker contact maakt met mensen onderweg en ik ben ook diverse malen uitgenodigd om iets te drinken.Ook heb ik twee keer wild gekampeerd , een keer in het veld tussen de rollen hooi en de andere keer tegen het parkeerterrein van de Lidle achter een heg.Was erg verrassend toen de buurvrouw om 7 uur de was ging ophangen en ik bonjour zei vanachter haar heg!!

Dinsdagavond moest ik nog 11 km en het was al laat geworden dus ging ik naar de camping in Luzie.
Volgde het bordje maar was te vroeg naar rechts gegaan en stond ineens op het voetbalveld van de plaatselijke voetbalvereniging.Gelukkig kon ik binnendoor de camping op en kwam de eigenaar aanfietsen.
Het bleek heel verrassend een Nederlander te zijn die mij welkom heette en zei dat pelgrims gratis konden overnachten en of ik nog iets nodig had....

Hij bracht mij een stoel en een heerlijk biertje waar ik na de 39 km buffelen wel aan toe was.

Bedankt Wim

De volgende morgen nog koffie gedronken en boterham gegeten bij een Nederlands stel  waarvan de man 14 jaar terug naar Santiago gelopen was ...en graag zijn verhaal vertelde en mijn ervaringen wilde horen.

Rustig naar Issy L Eveque gelopen en vlak voor ik er was zag ik een bekende plek en hoorde de watervallen van Chambre d ote Moulin de Broaille waar iemand enthousiast stond te zwaaien dat ik moest komen.
He dacht ik , die ken ik en jawel het was Alain uit BelgiĆ« die Barbara en mij twee jaar terug de weg gewezen hadden toen we .....hem kwijt waren.Hij vertelde toen dat ze bezig waren om een chambre d ote te beginnen en inmiddels hadden ze dat gerealiseerd. Hij wist zelfs nog dat we samen wat gedronken hadden toen.
Leuk hoor.

En nu ben ik bij Jean louis, Moos en Coco in Porch Bonheur in het centrum van Issy L Eveque te gast en heb een rustdag .

Ook al denkt iedereen dat ik een vriendje van de burgemeester ben en al een halve dag op het gemeentehuis zit te tikken.................

U zijt wederom op de hoogte van mijn avontuur en ik groet U allen

Oja , sorry voor het ontbreken van sommige leestekens ,moet erg wennen aan die verschillende toetsenborden.

6 opmerkingen:

  1. Ik heb weer genoten van al je stukjes!!
    Ga zo door, mag ook zonder leestekens!
    Ik ben blij dat je zo lekker doorstapt en waarschijnlijk wel lekker om weer een poosje alleen te wandelen,,,
    succes met je volgende tippel
    liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Geert,

    Leuk de up-date's weer te lezen, en met of zonder leestekens lekker belangrijk :-), je stukkies lezen toch wel lekker weg :-)je maakt wat mee zo onderweg, weer veel suc6 met wandelen, grtjes Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pierre22:28

    Hi Geert, Het gaat lekker met jou! Nu 5 weken onderweg en wat heb je allemaal al meegemaakt!
    We genieten van je "reis-verhalen". Jouw verhalen zijn nu reeds gebundeld en liggen zaterdag bij de verjaardag van MaZet ter inzage voor wie interesse heeft.
    Wij hebben in "De Provence" een paar hele warme weken gehad. Het was te warm om te wandelen, daarom zijn we maar gaan zwemmen!
    Geniet van je belevenissen! Groeten, jouw broertje Pierre

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Geert, aardig wat kilometertjes er op zitten nu he. Hoop dat je "nieuwe" schoenen je
    geen last bezorgen. Je moet er nog ong. 1500 km mee doen. Fijn dat het zo leuk weerzien was bij Moos en aanhang. Nu weer verder. Hoop dat je wat sneller wifi hebt en en kan schrijven. Liefs en kus Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieneke18:21

    Hoi Geert al weer 5 weken onderweg. En wat fijn dat je nu nieuwe schoenen hebt.Zal wel wennen zijn.Groetjes uit de Hoek. Lieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoop dat je schoenen pijpenstelen-dicht zijn want je hebt wat te stellen met die stelen! Ze vallen hier ook bij bosjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen