maandag 30 juli 2012

Geslapen als een ..........

Pelgrims hebben het maar moeilijk.Als zij hun traject van de dag gelopen hebben onder moeilijke omstandigheden moeten ze ook nog onderdak vinden.
Nadat ik zondag de camping in Aixe sur Vienne verlaten had ben ik op mijn gemakje via Cars,Laurette ,Chalus en Firbeix naar La Coquille gewandeld waar een herberg is die geleid word door vrijwilligers van de Franse st Jacobs vereniging.Hier was Bernadette de aangewezen persoon voor en zij heeft me de oren van het hoofd gepraat en voor eten en drinken gezorgd.
Heel lief allemaal ,alleen jammer dat ze alleen Frans sprak , wat ons diepgaande gesprek er niet makkelijker opmaakte.

Toen ik inschreef zag ik dat Rene uit brabant en Emiel uit belgie respectievelijk 1 en 4 dagen voor mij daar ook geweest waren.Rene is zo gedreven dat ik hem pas in Brabant zal terug zien en Emiel.......
Die kwam ik de volgende avond bij de herberg in Sorges al tegen.
Ik had hem regelmatig ontmoet tussen Reims en Vezelay , waar hij met zijn twee schottekes op stap was , die inmiddels naar huis zijn.

Dus lopen we voorlopig even samen op en aangezien Emiel altijd leraar is geweest ben ik steeds aan het bijleren.Hoop alleen niet dat ik ook examen hoef af te leggen.
Gisteren was een goede dag , toen vertrokken we uit Perigueux en raakte al spoedig het spoor bijster.Het bleek ,zo vertelde iemand dat de jeugd het behaagt om alle bordjes en richtingaanwijzers zo snel mogelijk te verwijderen Je kan maar geen hobby hebben , nietwaar.

Later die dag was ik Emiel kwijt.Ik klim een stuk makkelijker en sneller en opeens stond ik te wachten in het bos en kwam Emiel niet te voorschijn.
Uiteindelijk zijn we elkaar weer tegen gekomen en samen naar Saint Astier gelopen waar Emiel een slaapplaats voor ons geregeld had in Le Chateau de Puyferrat.En dat was ..........nog twee km verder lopen en het was al zo heet en ik was moe.
Enfin na een stevig half uurtje stappen kwamen we inderdaad bij een echt Kasteel met een oprijlaan van 800 mtr.
Zag er allemaal prachtig uit.Onze slaapplaats was boven de stallen ,een gigantische slaapzaal met 12 bedden.
Dus ruimte zat en een hele grote keuken .
Toen wij ons melden bij de kasteelheer ging hij ons voor onder begeleiding van twee honden en een dwerggeit.Ze waren nog eerder boven dan wij ,maar werden toch maar teruggestuurd.
Na het eten mochten wij nog het kasteel bezichtigen ,dat alleen op enkele punten qua comfort was aangepast en verder nog in de stijl was uit de 16de eeuw.
Prachtig en een mooi uitzicht.

En nu moet ik van de schoot van de secretarresse van de burgemeester.
Ik dacht dat ze zei "ik kom,"maar het was geloof ik dat ik moest gaan omdat de tent dicht ging.
Moet toch nog een flink tijdje naar Franse les om beter te kunnen communiceren ................!

Tot later

1 opmerking:

  1. Barbara08:48

    Hoi Geert, Het is moeilijk voor te stellen wat je allemaal ziet en meemaakt. Nu weer een kasteel en typen op de schoot van de secretaresse van de burgemeester. Misschien was het toch handiger om wat meer Frans te leren haha. Wandelse verder nog maar een "klein stukkie". Liefs en dikke kus van Barbara

    BeantwoordenVerwijderen