dinsdag 18 juni 2013

Gelukkig heb ik nu een prive pedicure!!!!!!!

Dag drie was weer een dag met verrassingen.leuke en minder leuke natuurlijk.
Na een erg koude nacht in mijn tentje begon vanmorgen de zon heerlijk te schijnen en lag ik nog lekker op te warmen en mijn tent op te drogen.
Maar,ja , ik moest wel verder natuurlijk. Dus alles opgeruimd en na ontbeten te hebben ging ik op weg naar de supermarkt om eten in te slaan.

Uiteraard verliet ik Rolde niet zonder nog even op een terras koffie te drinken.
 Op mijn vorige wandeltocht naar Santiago had ik dat aangewend omdat het toen wel eens de laatste van die dag kon zijn en er vaak ook onderweg niets was .

Gelukkig zijn hier de afstanden een stuk kleiner.....en er is genoeg horeca onderweg, maar toch.
 Zekerheid voor alles zullen we maar zeggen.....
De route begon goed met een paadje tussen het kerhof en de hunnebedden door, oud en nieuw dus.
 Uiteraard moest ik een foto maken van de hunnebedden en ontmoette een brabantse dame die dus Pedicure Is en vier dagen Pieterpad ging lopen en vanmorgen thuis was vertrokken.
Samen gingen wij op pad en volgden de oude spoorweg van Assen naar Stadskanaal en al pratend raakte we op een gegeven moment het spoor bijster.
Na veel zoeken en vragen konden wij weer op de rails gezet worden.
De kaarten in het boekje liepen tot dusver netjes van boven naar beneden, maar nu ook wel van links naar rechts.
Erg verwarrend en op een gegeven moment was het weer raak en zagen nergens de rood-witte markering meer en moesten weer flink zoeken om de weg te vinden. Marieke , de Brabantse dame dus, had verteld dat zij graag volgend jaar naar Santiago wilde lopen en daar had ik natuurlijk genoeg over te vertellen......... Enfin, ik weet niet of wij samen zo slecht hebben opgelet of dat de route niet goed gemarkeerd is. Maar uiteindelijk is het ons toch gelukt om op een terras in Schoonloo terecht te komen waar we een heerlijke trappist dronken.

Wij hoorden wel van andere pieterpad wandelaars dat ze regelmatig een stuk van hun padje waren geraakt.
Al met al weer een mooie dag maar mijn planning ging een beetje de mist in en ben in Schoonloo de camping maar opgegaan.

Morgen weer een dag zal ik maar zeggen, tenslotte is het geen wedstrijd.........

2 opmerkingen:

  1. Toch knap dat je het spoor bijster raakte, als je van biels naar biels stapt....... ;)
    je zus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is een pedicure zonder klant?

    Een voetzoeker.

    Zij de klanten kwijt, samen het padje kwijt.... op het spoor geen biels te zien...
    Hopen dat je niet weer in Santiago uitkomt dalijk!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen