maandag 17 juni 2013

Vliegende start van het Pieterpad

Zaterdagmorgen kwam ik dus eindelijk aan in Pieterburen waar ik uiteraard voor ik van start ging even een bakkie deed bij "De buren van Pieter" waar het officiele begin van het pad is. Uiteindelijk startte ik om half elf en dat was weer laat zat. Op z'n Geerts zullen we maar zeggen.
Gelukkig was het mooi weer en ging de eerste etappe naar Winsum, waar ik eerder op de dag het busje naar Pieterburen had genomen.
Rare jongens die wandelaars.......

Onderweg genoten van het landschap met de typische Groningse boerderijtjes en het begon ietwat te betrekken.
Het begon zachtjes te druppen op het moment dat ik een cafe passeerde maar ik dacht dat het wel zo weer zou stoppen. Niet dus en toen ik bij een bushalte kwam brak de hel los. Daar stond ik dan met mijn goede gedrag en gelukkig had de plaatselijke jeugd het laatste zitje ook gemold zoals het tegenwoordig hoort. Tot overmaat van ramp liep het water ook nog eens het hokje binnen zodat ik mijn rugzak niet kon neerzetten.

 Na een half uurtje werd het gelukkig minder en hervatte ik mijn wandeling. In winsum scheen de zon en ik besloot om na een koffie genuttigd te hebben op een terras om verder te lopen naar Groningen.

Daar heb ik gezocht naar een betaalbare slaapplaats, maar alles was vol. Ik sprak nog een paar mensen op een terras die mij vertelde dat buiten het centrum een jongerenhotel was, Cymbaal of zoiets en dat ik het daar maar moest proberen.In het Ondiep zeiden ze. Al lopende in die richting bedacht ik me dat het bekend voor kwam .....daar zitten de Groningse dames van plezier. Eerst even navraag gedaan bij een meisje van een broodjeszaak en die vertelde mij dat het wel klopte van dat hotel .
Zij belde het hotel en helaas zij zaten ook vol. (En de dames zaten een straatje ernaast en daar kon en wilde ik niet slapen).

Dus ben ik maar verder gelopen en kwam na ruim een uurtje bij Hoornse meer waar plek zat was om mijn tentje op te zetten....alleen was er geen douche en kon ik de receptie niet vinden. En om het meer in te stappen vond ik het toch te koud.

Maar na 36 km kon ik heerlijk slapen......

2 opmerkingen:

  1. Anoniem19:23

    Ha Geert, mooi geschreven man. Wij hadden die bui ook op ons dak ��. Je hebt nog een behoorlijke tippel gemaakt dus zaterdag. Groet Bram (van het gezellige busreisje naar Pieterburen). Veel plezier verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch maar goed dat je je tentje bij je hebt, op een bankje in een park slaapt het niet zo lekker denk ik ;)
    Maar ik hoop dat je de rest van de reis leuke hotelletjes tegenkomt.
    je zus ;)

    BeantwoordenVerwijderen