maandag 17 juni 2013

into the wild of eigenlijk kwam ik er net uit.....

Omdat ik gisteren doorgelopen was naar het Hoornse meer was de derde etappe nog maar 15 km en dat is toch een beetje te weinig.
 Na mijzelf een kleine beurt gegeven had bij een BP - station (bakkie, broodje en kattewasje op het toilet) liep ik al gauw Haren binnen en genoot van de klepperende ooievaars die op enkele hooggelegen nesten hun jongen aan het voeren waren.

Maakte nog even een praatje met een van de hangouderen die vertelde dat hij al erg veel wandelaars voorbij had zien trekken maar dat hij op zijn 82ste het niet zag zitten om mee te lopen naar Maastricht.

Later toen ik vanuit het bos Glimmen binnenliep ontmoette ik een man die het pieterpad in de tegenovergestelde richting liep en dus op weg was naar Groningen. Hij kwam uit Brabant en vertelde dat hij vorige week met zijn vrouw in Pieterburen was gestart en dat zij ernstige buikklachten kreeg en nu in het ziekenhuis lag bij te komen van een operatie.

Dus liep hij maar een stuk pieterpad richting het ziekenhuis in Groningen. Vervelend allemaal. Later werd ik tijdens een ingelaste stop voorbijgelopen door een groep van 5 dames met een bekend accent. En jahoor , zij kwamen uit Schipluiden en liepen drie dagen tot Zuidlaren. Ben maar gezellig meegelopen en na een bakkie weer afscheid genomen.

Nog 18 km naar Rolde waar zelfs nog een camping was.Het mooiste stuk was het Ballooerveld , een voormalig schietterrein bestaande uit heide met brede zandpaden die erg zwaar te belopen was. Een soort strandwandeling bij hoog water. Gelukkig zag ik in de verte al de toren van de Kerk van Rolde, ook wel ding genaamd. Vroeger was dat de plaats waar rechtgesproken werd, dus als iemand zegt dat hij even z'n ding moet doen spreekt hij niet krom? Of zoiets. Hier op de camping vliegen insecten die ik nog nooit gezien had, dikke kevers of zo met te kleine vleugels. Ze Maken Ook Een heel kabaal. Als ze landen lijken het wel eikeltjes en graven ze zichzelf in. Heel apart of is dat alleen voor mij zo.

Misschien moet ik maar gaan slapen en zie ik ze vliegen!!!!!!!!

3 opmerkingen:

  1. Je bent nog maar net op weg en maakt al weer van alles mee. Leuk zoals je met mensen in gesprek komt.
    je zus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Barbara21:54

    Zou toch maar uitkijken met Trappistebier Geert ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem22:55

    Waarschijnlijk zijn het meikevers?! Succes, Wil!

    BeantwoordenVerwijderen