vrijdag 21 juni 2013

Altijd weer wat................

Een dag met verschillende gebeurtenissen zullen maar zeggen. Na afgelopen nacht in Coevorden op cafe/hotel/restaurant gepast te hebben (was de enige gast) ben ik samen met Marieke op stap gegaan.

Gisteren toen wij in het hotel kwamen wilden ze ons een tweepersoonskamer geven maar ik vertelde dat we nu al bijna 44 jaar apart sliepen en dat ook nu zo zouden houden.
Je wil niet weten hou zij kan snurken en ik hoopte maar dat ik er geen last van zou hebben als zij in haar b&b een aantal straten verderop zou slapen zei ik nog........

Maar vandaag nam ze me tot twee keer toe in de maling : door mij Chinees te leren breien en het aanbieden van een hondensnoepje. De deugniet!!!!!!!

De route van vandaag bracht ons via de Drentsche poort via Gramsbergen naar Hardenberg. In Gramsbergen zagen we een leuk terras aan het kanaal waar ze heerlijke koffie en zelf gemaakte kruidkoek hadden en waar ze tegen een redelijke vergoeding afstand van wilden doen.

Bij het naderen van het bord Gramsbergen zei ik........wie het eerst in Gramsbergen is en voordat ik mijn zin kon afmaken was Marieke eral en kon ik nog net zeggen.......betaald de koffie!!!!
Dus dat was ook weer geregeld.
Heb er altijd zo de pest in als mensen je niet laten uitspreken.

Toen we Hardenberg op zo'n 3 km waren genaderd werden we overvallen......door een klein buitje, Beetje onweer erbij en het zag er niet uit dat het dit jaar nog droog werd.
Na even onder een boom gewacht te hebben zijn we maar doorgelopen en kwamen als twee verzopen katten aan bij een brasserie in het centrum van hardenberg

 Dus hebben we maar weer een trappistje gedronken en wat gegeten ,waarna het tijd werd voor Marieke om met de trein naar huis te gaan.
Er werd met smart op haar gewacht.

 Omdat het toch nog droog was geworden ben ik daarna doorgelopen in de richting van Ommen en gestopt in het prachtige plaatsje Rheeze en sta nu op de Avonturen camping.

Wat voor avontuur het zal worden weet ik niet , misschien doe ik wel een jungle safari maar dat zien we morgen wel weer.

Oja, volgens mij was Edwin Evers niet thuis.

1 opmerking: