vrijdag 21 juni 2013

ut ken friesen en ut ken dooie

Vandaag was het apart weer, het begon een beetje benauwd met later in de verte een donderklap.

Maar het vroor niet we moeten niet klagen over het weer..........

Gisteren was ik op camping Pieterom terecht gekomen in Sleen waar ik veel aanspraak had van de andere kampeerders.
Velen vonden het interessant dat ik het Pieterpad in een stuk loop en mijn tentje vonden ze wel heel spartaans.
en dan vind ik het natuurlijk erg leuk om over mijn tocht naar Santiago te vertellen.

Vanmorgen was net op pad gegaan toen ik Marieke de Brabantse pedicure voor mij zag lopen en gaande weg haalde ik haar in.
De rest van de dag hebben we weer samen gewandeld, Gezellig toch..........

Toen we langs het kanaal (Verlengde Hoogeveense Vaart) liepen begon het onweer iets dichterbij te komen en iets harder te spetteren.
Volgens de kaart zouden we een truckers eetcafé voorbij lopen,
die al in 1862 bestond als pleisterplaats voor turfschippers , smokkelaars en ander gespuis.
Klonk leuk, ware het niet dat hij sinds vorig jaar gesloten is.
Dus deden  we bij een camping/kinderboerderij/bed & breakfast/............een bakkie en konden daar even schuilen
Bij de camping was het zelfbediening en de eigenaar zat met zijn zoon en nog iemand koffie te drinken en stoere verhalen op te dissen. Gelukkig stopte het alweer snel met regenen en konden we onze weg hervatten.

 De route van vandaag ging van Sleen naar Coevorden en was meest over verharde weg langs akkers en weilanden.
 Al lekker bijtijds waren we in Coevorden en zochten een terrasje op waar ik een plaatselijk biertje uitprobeerde, een Turfsteker van De Drentsche Schans, wat een lekker biertje bleek.
Omdat het nog steeds dreigt te gaan onweren en dat de volgende camping niet echt dichtbij is heb ik luxe in Hotel/Café Markt een kamer genomen.


 Morgen ga ik even kijken of Edwin Evers thuis is in Hardenberg....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten