woensdag 26 juni 2013

ik had het nog zo geoefend....

Dat rechts is waar je duim links zit, maar ik keek naar mijn handpalm. Om in Braamt te komen moest ik de weg oversteken en rechts van een brede sloot een pad volgen.
Ik nam dus per ongeluk de linkeroever en liep te mopperen omdat de slootkant net gemaaid was en ik als een "Heckney", een soort paard dat zijn poten extra hoog optilt, moest lopen over de berg gras en riet die er lag.
En het duurde maar en ik zag zelfs het eind van het pad niet. Uiteindelijk kwam ik uit in Zeddam, ook een leuk plaatsje overigens, maar daar moest ik helemaal niet zijn.

 Tot mijn verbazing kwam ik wel de rood/witte markering tegen,maar die bleek van het Noaberpad te zijn .
Dus wat doe ik als het even tegen zit?........ik ga effe een bakkie doen. Nu was er een hotel in Zeddam, dus ga ik daar naar binnen en dacht even dat ik in een bejaardensoos was terechtgekomen.
De man achter de bar was al achter in de 70 en zijn vrouw iets jonger. De koffie werd nog vers gezet met een filter en keurig op een plateautje geserveerd met kannetje melk, glaasje water en een koekje apart op een klein schoteltje.
Echt nog ouderwets.......maar heel correct , zoals het hoort.
 Ook het interieur was nog jaren 70/80. En dat allemaal voor de somma van........1 euro.

 Wat nou stoppen als je AOW krijgt......gewoon lekker doorgaan zolang je het leuk vindt.

 Vanuit Zeddam kon ik via een weg weer op het rechte pad komen en heb dat toen maar gedaan. Maar .......Braamt met zijn 1000 inwoners heeft mij moeten missen .

Onderweg in het bos kwam ik nog een echtpaar tegen met een gps de tegengestelde richting opging. De man droeg een grote rugzak en ik vroeg of hij het zo kon vinden met die gps.
 Hij zei dat het wel ging, maar soms ook wel een stukje terug moest lopen omdat ze verkeerd zaten. En dat de rugzak was omdat ze in het najaar naar Santiago wilden lopen en hij ze nu aan het oefenen waren.
Hij vertelde heel enthousiast over de fietstochten die hij gemaakt had naar Santiago(en terug), maar dat zijn vrouw een wandelaarster was en dat ze nu samen de Spaanse Camino gingen lopen.
Hij was eigenlijk net terug uit Spanje en waar hij pas nog in de sneeuw gefietst had!!!! In Juni notabene.....................

Dus ik was op weg naar Millingen a/d Rijn en ben nu beland op een camping ter hoogte van "Hoch Elten".Volgens mij op de camping die op het routekaartje staat , alleen is het in de achtertuin van een Duitse Dame en ligt het leuk gelegen aan een watertje.
In ieder geval is het in de goede richting . En dat zonder gps..........!!!!!!!

Eigenlijk kan ik nog wel uren blijven vertellen over de dingen die ik meemaak onderweg. Ik kan ook iedereen aanraden om juist alleen op pad te gaan omdat je dan veel makkelijker in contact komt met anderen.
 Iedereen is nieuwsgierig en wil jouw verhaal horen en de zijne/hare vertellen. Je maakt veel meer mee als je alleen wandelt...maar je moet het natuurlijk wel willen.


En.....kleur de plaatjes en vul het verhaal zelf

2 opmerkingen:

  1. Jammer dat je Braamt hebt gemist, in Zeddam ben ik jaren geleden nog wel eens op vakantie geweest en heb daar ook heerlijk gefietst. En ja, ook in Leuth, maar dat was weer jaren later ;)
    Nu maar goed nadenken, als je een richting opgaat, anders sta je straks nog op Flakkee!!
    je zus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem08:53

    Ha Geert, mooie verhalen en wat een pracht dat je het achter elkaar kan doen. Door jouw verhalen weten wij ook een beetje wat te verwachten ��
    groet Bram

    BeantwoordenVerwijderen