vrijdag 21 juni 2013

weer alleen op pad!!!!!!

Het was avontuurlijk op de jungle avonturencamping in Rheeze!!!
Maar niet heus!!!

Er waren een stuk of vijf campings aan dezelfde weg en allemaal met een ander thema, zoals Sprookjes camping en zo .
 Het waren niet echt de avonturen die ik zocht, maar voor gezinnen met kleine kinderen is hier genoeg te beleven.

 Toen ik gisteravond op het veld mijn tentje aan het opzetten was kwamen er over het veld dikke mistflarden aanwaaien, het leken wel " witte wieven "die aan het spoken waren. 
En aangezien het eruitzag of er zo nog een buitje kon komen heb ik mijn rugzak maar in het toiletgebouw gezet en mijn natte spullen opgehangen. 
Vanmorgen werd ik wakker van de regen op mijn tentje en ben ik nog maar een tijdje blijven liggen. 
Toen het toch nog even droog werd heb ik snel mijn tentje afgebroken en opgeruimd.
Gisteravond had ik mijn schoenen volgepropt met een oude "Metro" en die waren weer aardig droog geworden en ik was klaar om te vertrekken.
Vandaag mocht ik weer mijn eigen weg zoeken , als dat maar goed komt!!!!!

 Gelukkig had de "Buurvrouw" net de koffie klaar en wilde daar wel van af........
Erg lief  en gezellig om zo de dag te beginnen.

Nadat ik vertrokken was wilde ik even de achterkant van een boom bezoeken toen ik langs een bos liep, maar werd ruw tegengehouden door een prikkeldraad op 15 cm hoogte die mijn been even "perforeerde ". Gelukkig had ik mijn pijpen afgeritst , dus die zijn nog heel. Misschien hebben ze hier in Overijsel minikoeien die ze uit het bos willen houden????? De route ging vandaag over zandpaadjes door het bos en langs leuke oude boerderijtjes en hier en daar een weitje met koeien. De Nederlandse koeien zijn een stuk minder nieuwsgierig dan de Franse, het lukt me niet om ze te Laten poseren zoals vorig jaar. Ook kwam er weer onverwacht een ree het zandpad oplopen, die zo snel als hij kwam ook weer vertrok. Vast niet die lieverd uit Belgie........ 

Onderweg was het al die tijd bewolkt en viel er geregeld een beetje neerslag, maar het was goed te doen. 

Maar hetzelfde zoals gisteren bij Hardenberg gebeurde, gebeurde vandaag weer ? 
Bij het zien van de eindstreep werd ik weer overvallen door een flinke bui, weliswaar zonder gerommel en geflits. Gelukkig kon ik schuilen onder een carport aan het begin van Ommen, maar het duurde best wel lang voordat het een beetje minder hard ging regenen.

 Vanmorgen had ik nog het wilde plan om na mijn bezoek aan Ommen door te lopen richting Hellendoorn en dan onderweg een camping op te zoeken...........

Maar ik zit nu heerlijk in de kroeg op te warmen en het moet wel eerst erg droog worden voordat ik ook maar weer naar buiten wil kijken. Oja , ik miste vandaag wel het gekookte eitje dat Marieke van de ontbijttafel meesmokkelde bij haar B& B......

Misschien neem ik zo maar een trappist, ook al drink ik liever met "mate".

1 opmerking:

  1. Lieneke21:45

    Bij het weer bericht van gisteren dacht ik dat je nu wel in kano over het Pieterpad gaat maar je gebruikt nog steeds die schoenen. voorlopig maar 1 persoons kamers. Wandelse, Lieneke

    BeantwoordenVerwijderen