maandag 24 juni 2013

Lazy monday........

Was even een tegenvaller voor mij vanmorgen, de koffie was op!!!!!!

Gisteravond was ik op een natuurcamping terecht gekomen vlakbij Vorden. Het enige wat ze hadden was ook inderdaad natuur, maar gelukkig ook nog een douche met warm water dat afkomstig was van een zonneboiler.
En ik had die dag bijna geen zon gezien!!!

Maar het viel nog mee.

Ik moest me telefonisch melden en werd verzocht om mijn tent op het trekkersveldje neer te zetten.
 Ze kwam later wel even afrekenen. In totaal stonden er wel twee caravans , maar ik heb niemand gezien.lekker rustig was het dus zeker.

Vanmorgen maar eerst koffie en voedsel ingeslagen en toen ik langs een hotel liep nog even "snel" een bakkie genomen.
Op het terras raakte ik in gesprek met een dame uit Dordrecht, beeldend kunstenaar die al 15 jaar bij dezelfde mensen kwam in Vorden.Ze dacht er nu maar over om hier te gaan wonen want het is hier zo mooi en de mensen zijn veel aardiger dan in Dort.

 Toen ik verder wilde gaan en afscheid van haar nam stond ze op mijn koffie. Om die te betalen bedoel ik, altijd meegenomen zullen we maar zeggen.


Al spoedig kwam ik bij Kasteel Vorden waar de route officieel begint en er ook een plaquette van het Pieterpad in het pad ligt met de voetafdrukken van de Dames die het pieterpad bedacht hebben.

Het werd weer een hoop zandwegen en bossen en regen en zonneschijn. Telkens als ik er over dacht om mijn jas uit te trekken begon het weer te regenen.
Bah.....maar ik klaag niet hoor. Uiteindelijk kwam ik in de middag aan in Zelhem en was van plan om door te lopen naar Braamt, 18 km verderop.
Maar de eerstvolgende camping is een km of 5 verderop en de kans is groot dat ik daar maar stop voor deze dag.

 Misschien is het morgen voor de verandering weer meer droog dan dat het regent... Je weet het niet he' en is het dan leuker om eens lekker door te lopen.

Ik hoop alleen dat er op de camping nog iets te beleven valt, anders duik ik er maar weer vroeg in mijn slaapzak en stook ik de open haard nog eens extra op.

Onderweg kwam ik een Duitse wandelaar tegen die zijn bagage met een karretje achter zich aan trok. Het ziet er ongeveer uit als een paard met een sulky erachter, alleen zit er niemand met een zweep in de sulky. Hij was 10 dagen terug in Maastricht begonnen en hoopt volgende week in Pieterburen aan te komen.
N
Maar volgens hem was het ideaal zo en hij sjouwde 30 kg met zich mee!!!!! Hij was zo ook naar Santiago de Compostella gewandeld vertelde hij. Ieder het zijne zullen we maar weer zeggen.

 Morgen ga ik dus echt naar.....Braamt en zelfs nog een stukje verder.

1 opmerking:

  1. Hier is het vandaag (dinsdag) mooi zonnig weer, ik hoop dat jij daar ook van geniet!!!
    je zus ;)

    BeantwoordenVerwijderen