donderdag 27 juni 2013

Hoe is het toch mogelijk..............

Het was alweer de tweede dag op rij dat het niet regende, het moet niet gekker worden.
Gelukkig hoorde ik dat het morgen nat en koud gaat worden , begon het al te missen. Maar we klagen niet.

Vandaag van Hoch Elten naar Groesbeek gelopen , tenminste zo'n drie km ervoor. Ondanks alle goede voornemens was ik toch weer later vertrokken dan dat ik wilde, Het was weer zo koud dat ik mijn slaapzak niet uit wilde en voor je het weet val je weer in slaap Erg he', maar ik heb ook vakantie.......

Al met al was het een mooie dag met zelfs regelmatig een zonnetje en de route ging voor de verandering langs water, zoals de Boven Rijn en Rijn en moest ik overvaren met het voetveer naar Millingen. Lekker doorgelopen met zelfs enige leuke klimmetjes.

Nu zit ik op een camping bij De Hoge Hof, wat een boerderij is met koeien en caravans als melkkoetjes.

De boerin wees naar een kerktoren in de verte en zei : dat het de toren van Hoch Elten was, hier vandaan 42 km met de auto en voor mij gelukkig maar 32.

Met de vierdaagse is het hier errug druk vertelde de boerin, maar nu was er plek zat. Alleen vind ik het altijd een afknapper dat je zelfs voor je douche weer moet betalen .

 Toen ik hier mijn driesterrenmaaltijd aan het bereiden was kreeg ik gezelschap van een jong katje, die twee en een halve ster van mijn bord keek.
 Later kwam ik na het douchen terug bij mijn tent zag ik dat hij lekker van mijn belegen kaas aan het smullen was en de salami al op had. Dag ontbijt.......

Was kennelijk vergeten om mijn koelkast goed dicht te doen. De rits van mijn tas was zeker niet goed dicht en hij had zelfs mijn tas van de picknicktafel afgekregen. Echt een terrorkat......

Was aan het begin van de avond op de koffie uitgenodigd bij mensen die hier ook op de camping staan, Zij zijn hier met een oltimer trekken en een omgebouwde schaftkeet die er nu uitziet als een Pipowagen.
 Erg leuk , alleen moet je wel de tijd nemen om naar de camping te rijden.
Ze vertelden heel enthousiast over de restauratie en hun avonturen.
Heel leuk , maar ik miste wel Klukkluk en de Dikke Deur.

 Je kan maar een hobby hebben en nu we het er toch over hebben......... Afgelopen zondag liep ik in de omgeving van Laren , waar een autoclub een puzzelrit had uitgezet.
 Ik moest regelmatig de kant in duiken voor een langsrazende oltimer waarvan de bestuurder grimmig vooruit zat te kijken en de bijrijder annex navigator met een groen gezicht en spuugzakje onder handbereik op de bijrijderstoel hing.

Ook stopte er een knalgele Jaguar E-Type naast mij met een rood aanlopende "Dame" achter het stuur.
Zij griste het boekje met de routebeschrijving uit de hand van de bijrijder en gaf hem ermee een draai om zijn oren. Volgas scheurde ze weg , de stenen vlogen om mijn oren en ik kon nog net horen dat ze haar navigator een soort van vriendelijk toesprak....LUL

Gezellig hoor zo'n dagje uit .


Morgen weer een nieuwe dag, nog 180 km naar het terras op Het Vrijthof.......

2 opmerkingen:

  1. Ja, voor katten moet je uitkijken, Wim weet nog wel een leuk verhaaltje over....spek....
    Maar gelukkig krijg je eens per jaar vakantiegeld, kan je toch nog nieuwe kaas en salami kopen ;)
    Weer een leerpuntje ;)
    Nog 6 dagen 30 km lopen, heb je zelfs nog een rustdag voor je Bar ziet ;)
    je zus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieneke21:52

    Hoi Geert, je weet het ik ben gek op koeien en kalfjes dus die kunnen bij mij geen kwaad doen. Let dan ook een beetje op je ijskast.Het beestje heeft nu misschien wel pijn in zijn buik.Zo'n pipo wagen is eigenlijk ook wel iets voor jou. Ik ken iemand die vorige maand naar Rome ging fietsen en Duitsland niet voorbij kwam vanwege al die overstromingen. Tegek toch. Nog even en dan ben je op de Pietersberg,Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen