vrijdag 28 juni 2013

Bedreigt en toch niet overvallen......

Ondanks de donkere wolken die steeds dreigend boven mijn hoofd hingen regende het vandaag niet.
Nadat ik vanmorgen nog even enkele blikken had gewisseld met mijn nieuwe vriendje de"terrorkat", die mij nog even gedag kwam zeggen ben ik weer op weggegaan.
Hij wilde nog graag wat eten voor onbijt, maar had gisterenavond het beleg al op. Dus wat mij restte was een kale muesli-boterham, waar hij gisteren ook al zijn tanden ingezet had .
Het laatste stuk naar Groesbeek was via een graspaadje, waar het gras zelfs meer dan twee kontjes hoog was. En omdat het vannacht toch nog flink geregend had was mijn broek dus al snel doorweekt. Het was eigenlijk een jungle, was alleen mijn machette vergeten.

 Eenmaal in Groesbeek stopte ik bij een ijssalon die erg lekkere koffie met Italiaanse hazelnoottaart had waar ik wel zin in had.
De eigenaar kwam even een praatje maken wat begon over het Pieterpad en een half uur later waren we afgedwaald tot het vraagstuk hoe we in de toekomst de wereldbevolking te eten moesten geven..
En toen.....kwam er een grote klas het terras (groep 1 of 2) op die van de juf allemaal een ijsje kregen.
 Ik ben maar even verder gaan lopen.

Groesbeek uit ging via de st.Jansberg ,waar het gelijk weer klimmen en dalen was. Heerlijk loopt dat , ook al schiet het niet hard op, maar je voelt wel dat je bezig bent.

Onderweg kwam ik nog enige waterpartijen tegen en al snel zat ik op een pad , wat de Nederlands -Duitse grens markeert.
Een flink stuk fietspad langs het bos , immer gerade aus.
Daar kon ik lekker gas geven en haalde een echtpaar in die ik die dag al eerder was tegengekomen.
Nog een keer linksaf richting Gennep en er stond alweer een kleine 20 km op de teller.
 De laatste 5 km was een binnenweg waar toch wel veel autoverkeer reed, en soms ook erg hard. Het gebeurde dan ook dat ik soms bijna als een reclamezuiltje in de berm stond rond te spinnen.
Het viel mij op dat het vaak dames waren, met hun blik op oneindig en handjes strak gespannen aan het stuur rakelings langs mij heen raasden.

Misschien moeten ze zelf eens gaan wandelen langs zo'n weg.
Vast familie van die vrouw met die Jaguar!!!!!

In Gennep liep ik langs het gemeentehuis , een prachtig gebouw met bovenop de gevel een ooievaar op een nest. Heel leuk om te zien en het deed mij weer terugverlangen naar Noord-Spanje waar je bijna op elke Kerk wel een paar nesten zag. En waar het droog was.

Na Gennep doorgelopen te zijn richting Vierlingsbeek was het weer bospaadjes met leuke klimmetjes en uiteraard ook afdalingen. Op een gegeven ogenblik stond ik midden in een heidegebied , waar een kudde geiten graasde. Hele aparte beesten met een soort stuur van een opoe-fiets op hun kop. Midden op het pad stond de "belhamel" van de kudde met een heeeel grote horens mij al op te wachten.

Voordat hij mij voorbij liet heb ik hem eerst maar even op de foto gezet, dan kan ik altijd nog laten zien hoe ik aan die blauwe plekken kom als hij mij aanvalt.
Maar gelukkig kon ik lelijker kijken dan hij en ging hij van het pad af.

En nu.....sta ik op een verschrikkelijke camping tussen twee gigantische caravans met nog grotere voortenten in .....Afferden en steek morgen de Maas over.......

Nog een stukkie!........

1 opmerking:

  1. Die koffie met italiaanse hazelnoottaart had ik ook niet laten staan, heerlijk!
    Kon je weer lekker doorlopen!
    je zus ;)

    BeantwoordenVerwijderen