zaterdag 22 juni 2013

Je moet zelluf maar een stoel meenemen......

Zo, beginnen we nu weer even opnieuw. Was net klaar met typen en vergat de tekst op te slaan, jammer maar helaas.

 Was gisteren nog vanuit Ommen waar ik in de kroeg heb zitten schuilen, drinken en eten , doorgelopen naar een camping 6 km verderop in Lemele.
 Daar aangekomen en mijn bungalow opgebouwd te hebben ging ik op een stoel zitten bij het chaletje naast mijn tent met een bakkie om Barbara even te bellen.
 Ze waren er niet en het zag er wel erg aantrekkelijk uit.
 De buurvrouw van het hok ernaast liep langs en ik zwaaide vriendelijk en praatte verder met Barbara.
 Even later komt de buurman naar me toe om te vertellen dat het niet kon dat ik die stoel gebruikte.

 Ik uitgelegd dat ik een klein tentje had en......... Hij bromde dat als ik wilde zitten zelf maar een stoel moest meenemen.
Op de ene camping krijg je koffie en vragen ze of je een stoel wilt lenen , of zoals vorig jaar in Frankrijk waar de eigenaar van een camping een stoel komt brengen, een vers getapt biertje en ook niets hoef te betalen!!!!

 Ik weet niet wie ik erger vindt , de vrouw die niets zegt en terug zwaait of de man die zich door zijn vrouw laat sturen om er iets van te zeggen.

Vanaf Lemele naar Hellendoorn was het nog maar 15 km, dus wilde ik vandaag maar doorlopen naar Holte, zo'n 16 km verder... Mooie route over heuvels en mooie vergezichten , ook ondanks de bewolking en de miezer die regelmatig neerdaalde. In Hellendoorn nog even boodschappen gedaan en toen.......moest ik weer in de kroeg gaan schuilen.
Derde dag op rij dat het 's middags ging regenen. Op het overdekte terras zat een echtpaar uit de Lier , waar mijn neefjes en nichtjes iedere dag langs liepen om naar school te gaan. En dat waren Er wel wat......
Dus hij vond het vreemd dat ik hem niet kende , maar ik heb verteld dat ik van de Nalukse tak was....kleine wereld.

Na een uurtje, twee koffie en een uitsmijter werd het bijna droog en ging ik weer op weg over de Sallandse heuvelrug richting Holte.
 Onderweg nog even het voormalige "werkkamp"De Twilhaar bezocht waar in de oorlog joden op doorreis naar het vernietigingskamp gevangen gehouden werden. Iets om even bij stil te staan.


 Morgen ga ik proberen om deel 1 van het Pieterpad af te sluiten en via Laren naar Vorden te Wandelen (moet ik nu toch echt eens op tijd vertrekken...... )

3 opmerkingen:

  1. Oppassen anders word je nog een echte kroegtijger.wandel ze verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je een zakje jeukpoeder op dat stel hun stoel achter gelaten??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieneke19:07

    WAT heb je geen stoel bij? Ik dacht dat je alles mee had! In HvH regent het alleen 's morgens misschien kun je het combineren? Groetjes en pas op bij de stoelendans

    BeantwoordenVerwijderen