woensdag 1 augustus 2012

1000 km grens overschreden.............

Vanmorgen ben ik de duizend km grens voorbij gegaan ,in Retjons staat daar een speciale km paal van.
Gisteren hadden we de etape van De Bazas naar Captieux met 7 km verlengd omdat we dan vandaag een normale afstand konden lopen van 27 km inplaats van 34.We konden slapen in een gite bij een oud boerinnetje in Bizonne , wat bestaat uit een boerderij en verder staat er niets meer....Vroeger stond er nog een treinstation maar ook die was opgedoekt.
Beetje eenzaam voor haar ,zeker nu haar man vorig jaar overleden is.
De gite was keurig en mooi gelegen en de kippen scharrelden er lekker omheen.Helaas hadden we geen eitje bij het ontbijt , maarja ..alles was afgemeten tot de boter aan toe.Op deze manier heeft ze nog een klein inkomen en een beetje aanspraak daar in dat gat in de grond.

Voordat we daar waren hadden we in Captieux (7 km terug) alvast boodschappen gehaald en heb ik in de gite gekookt.Ik vind het alleen een gemis dat je niet effe lekker op een terrasje kan gaan zitten en een lekker biertje kan nemen om even bij te komen na zo n dag stappen.
Je ziet verder geen mens onderweg als het tegenzit  en een beetje in kontact blijven met de bewoonde wereld is ook wel fijn.

Vanaf daar moesten we voornamelijk een voormalige spoorlijn volgen ,dus lekker vlak en ontiegelijk lang rechtuit.Links en rechts maisvelden die mij aan de vierdaagse van Nijmegen deden denken omdat de lus van 10 km die je als man onder de 50 meer moet lopen vaak tussen de maisvelden liggen.
We zagen onderweg nog een eendenboerderij met wel duizend eendekuikens op het veld.
Ze mogen dan wel een leuk leven hebben maar niet voor lang ben ik bang.Maar het was wel een leuk gezicht al die koppies.Ik zat me te bedenken dat ze eigenlijk als wees geboren worden en niets van ouderlijk gezag meekrijgen. Zielig hoor

Later werd het meer dennenbos en heide ,wat een mooi gezicht was ,alleen werd het pad erg zanderig en lastig te lopen.Ook begon de zon lekker te schijnen en was het laatste stuk heet en droog.Je kan wel merken dat het hier echt het zuiden van Frankrijk is en ik ben dan ook blij als het een beetje bewolkt is.
Het is ook nooit goed hè......

Vorige week kwam ik er achter dat ik toch wel een beetje de weg kwijt was, ik feliciteerde iemand per sms met haar verjaardag en dacht dat het één dag te laat was, maar het was zelfs één maand te laat.Ben dus niet alleen tijdloos omdat het glas uit mijn horloge gevallen is ,ik ben nu ook al de maanden kwijt.
Ach zo gaat het en ik zal alles wat ik kwijt raak misschien nog wel terugvinden,
.


6 opmerkingen:

  1. Hoi Geert,

    gefeliciteerd met deze mijlpaal... toch leuk als je zo'n teken tegenkomt dan weet je zeker dat je de goede kant opgaat!
    Nog een stukje in Frankrijk en dan kun je je Spaans gaan oefenen....
    Veel succes en liefs van je zus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anoniem21:50

    Hé Geert,

    Je bent nu 2 maanden op stap en al heel wat ervaringen rijker.
    De tijd is niet belangrijk, je zit ruim over de helft en nu op naar Santiago.
    De komende week loop je inderdaad door een bijna onbewoond gebied.
    Maar daarna is het aanschuiven in de file naar Santiago.

    Succes Geert.

    Pierre

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met het overschrijden met deze mijlpaal. Heel veel succes in het laatste stukje frankrijk liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem10:33

    Gefeliciteerd met de 1000 km.!! Heel veel succes met het laatste stukje Frankrijk op naar Spanje! Liefs Mathieu en Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anoniem15:00

    Hoi Geert,

    Gefeliciteerd wat een mijlpaal 1000Km. lopen, doe het je niet na :-), Ach je onthaast wel zullen we maar zeggen als je wienig mensen ziet, maar kan me voorstellen dat een biertje op zijn tijd wel erg lekker is, begrijp dat je vanaf volgende week genoeg tegen gaat komen, weer veel suc6, Grtjes Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Barbara18:57

    Lieve Geert en kanjer!!!
    Dit heb je al vast gehaald, geweldig en ik ben trots op je. Gefeliciteerd!!!!! Wat vindt je nu erger, het moeilijke stuk nu of geen biertje haha. Het zal allemaal wel weer lukken. Je hebt moeilijkere stukken toch meegemaakt. Ga zo door. Liefs en dikke kus Barbara

    BeantwoordenVerwijderen