zaterdag 25 augustus 2012

Was effe overleven......

Maar het is gelukt, ben nu in Mansilla de las Mulas na een moeizame dag stappen.Vanmorgen vertrok ik bijna als laatste uit de refuge en het was zelfs al licht.
Dat hebben we de laatste tijd wel anders meegemaakt,met gevolg dat je flink moet zoeken naar de goede richting in het donker.Het was zelfs koud vanmorgen en bewolkt maar na twaalf uur kwam toch het zonnetje door.
Gisteren was een lange dag in de refuge in Bercianos del Real Camino, en ik heb de meeste tijd op bed gelegen.Om 8 uur was er een gezamenlijke maaltijd en ik heb mijn best gedaan om iets te eten en gezellig met de rest mee te doen.Dat viel niet echt mee.........Daarna stond een gezamenlijke wandeling op het programma van 2 minuten om naar de zonsondergang te kijken en liedjes te zingen.Zingen is niet echt mijn grootste talent en de zon zat al verscholen achter de bewolking en ik ben maar alvast naar bed gegaan.

De wandeling van vandaag was een beetje saai , de route volgde eigenlijk gewoon de weg naar Mansilla en het landschap was ook niet echt variƫrend.Ik had me voorgenomen om in het eerste dorpje waar ik doorkwam even bij de drogist langs te gaan met het briefje wat iemand voor mij in het Spaans geschreven had over mijn klachten.Maar helaas was deze gesloten.Het is dus zaterdag vandaag.

Bij aankomst hier in de refuge vroeg de hospitalaire hoe het ging en ik vertelde van mijn maagprobleem.
Zij gaf mij een zakje met een speciale oplossing en ik moest dat maar opdrinken, en dat heeft voorlopig een goed resultaat.Als het zo blijft ga ik haar nog effe zoenen..........

Morgen ga ik naar Leon en ben van plan om daar een dagje rust te nemen om een beetje aan te sterken , tenslotte moet er straks weer geklommen worden en daar heb je wel een beetje energie voor nodig.

Oja , van de week overkwam mij weer iets natuurlijk toen ik mvr. de Bruin op het spoor moest afzetten, ik zag een leuk stationnetje en liep over het groen daar naar toe.En flikkerde een halve meter naar beneden en lag weer op mijn platte bek.
Dus heb ik weer bewezen dat ik geen ezel ben............want die doen dat geen tweede keer....

1 opmerking:

  1. Anoniem14:07

    Hi Geert, goed plan om even bij te tanken in Leon! Gelukkig zijn er mensen die je helpen om van de kwaal af te komen.
    Hopelijk gaat het snel weer beter met je! en dan nog een paar weken doorzetten tot je einddoel. In onze familie ben jij naar mijn weten de enige die zo'n enorme prestatie geleverd heeft. Wat mij betreft heb jij daarom wel de hoofdprijs verdiend, n.l. de welbekende voetreis naar Rome. Groetjes en succes verder.

    Pierre

    BeantwoordenVerwijderen